عضو شورای شهر اصفهان مطرح کرد؛

لزوم توجه جشنواره فیلم‌ کودکان و نوجوانان به سایر هنرهای خلاق

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در کنار برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان باید به سایر صنایع خلاق در زمینه‌های هنرهای تجسمی، تئاتر و موسیقی نیز توجه ویژه‌ای داشت.
فریده روشن در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره تأثیر برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بر فرهنگ استان اصفهان گفت: خاستگاه اولیه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اصفهان بوده است و این جشنواره به عنوان یکی از برندهای این شهر شناخته می‌شود.
وی ادامه داد: در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان با برگزاری رویدادهایی همچون آزمون خبرنگاری و داوری می‌توان استعداد کودکان و نوجوانان شهر را شناسایی کرده و پرورش داد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه کودکان امروز ایده‌های به روزتری در ذهن دارند، تصریح کرد: کودکان آینده‌ساز کشور هستند و با پرورش و بهره‌گیری از ایده‌های آنها می‌توان، اتفاقات خوبی در اصفهان رقم زد.
روشن افزود: با همکاری تمام ارگان‌ها و سازمان‌هایی که درگیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان هستند، اصفهان به قطب کودک تبدیل خواهد شد فقط کافی است در کنار ظرفیت‌های استان از ظرفیت‌های کودکان و نوجوانان استفاده کرد.
وی اهمیت به صنایع خلاق را مهم دانست و اظهار کرد: در برگزاری جشنواره فیلم کودک باید به دیگر صنایع خلاق در زمینه‌های هنرهای تجسمی، تئاتر و موسیقی و توجه ویژه‌ای داشت که همه اینها در هم تنیده هستند و روی یکدیگر تأثیرگذار خواهند بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتظارات شورای شهر از رویداد جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: انتظار می‌رود دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که در اصفهان دائمی شده است در طول سال دبیرخانه را فعال حفظ کند تا پویایی و نشاط در شهر دیده شود.
لازم به ذکر است که سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور ۱۳۹۸ به دبیری علیرضا تابش در اصفهان برگزار خواهد شد.