علیرضا تابش در برنامه «اینجا اصفهان»:

جشنواره‌ها از سکوهای مهم عرصه دیپلماسی فرهنگی هستند

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش، دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، روز گذشته مهمان برنامه «اینجا اصفهان» بود.
او در این برنامه ضمن تشریح برنامه‌های این دوره از جشنواره به حضور پرتعداد مهمانان خارجی در جشنواره اشاره کرد و گفت: با همه مشکلاتی که دشمنان ایران در بخش بین‌الملل برای کشور ما ایجاد کردند هنرمندان پنج قاره جهان حدود ۱۲روز دیگر وارد اصفهان خواهند شد و آثار خود را به نمایش خواهند گذاشت.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه فیلم‌ها در بخش‌های مختلف ارزیابی و به رقابت می‌پردازند، بیان کرد: اصفهان به عنوان شهر تاریخی در سپهر فرهنگی ایران، کمک نهادهای مختلفی از جمله شهرداری و شورای شهر را جذب کرده است تا شاهد برگزاری جشنواره خوب در یکی از شهرهای تاریخی کشور باشیم.
دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با تاکید بر اهمیت جشنواره‌هایی که در کشور برگزار می‌شوند اظهار کرد: جشنواره‌های بین‌المللی در کشور ما یکی از سکوهای مهم در عرصه دیپلماسی فرهنگی هستند؛ از این رو در اصفهان مجال و فرصتی پیش آمده تا هنرمندان به بیان ایده‌های ناب خود در عرصه هنرهای تصویری بپردازند.
تابش اضافه کرد: در جشنواره سی‌ودوم رویکرد اصلی تولید کارگاه‌ها و پنل‌های مشترک میان کشورها است و ثبت‌نام‌های لازم به عمل آمده است که امیدواریم در این حوزه، خبرهای خوشی را طی روزهای آینده و زمان برگزاری جشنواره، بشنویم.
وی یادآور شد: از آنجایی که اصفهان به عنوان استان معین مناطق سیل زده، اقدام به کمک‌رسانی کرده بود، شعار جشنواره سی‌ودوم و همچنین مبنای پوستر جشنواره رویای کودکان سیل زده است. همچنین در این دوره به کودکان این مناطق سیل زده ادای احترام خواهیم کرد و نمایشگاه عکسی با موضوع کودکان سیل زده برپا خواهد شد.
دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در پایان اظهار کرد: قرار بر این شده برای کودکان سیل زده برنامه‌های شادی داشته باشیم و با سیستم سینما سیار، کودکان سیل زده را با جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان همراه خواهیم کرد.