خاطره‌بازی با «ساز دهنی» در روز نخست جشنواره فیلم کودک

فیلم سینمایی «ساز ذهنی» امروز ساعت ۱۸ در سالن چهل ستون پردیس سینمایی چهار باغ روی پرده می‌رود.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، امسال جشنواره بخشی را با عنوان نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده در نظر گرفته است.

در این بخش فیلم‌های ماندگار سینمای کودک و نوجوان ایران با مرمت و بازسازی دوباره برای علاقه‌مندان و حاضران در جشنواره به نمایش در می‌آید.

یکی از این آثار که امروز سه‌شنبه ۲۹ مرداد روی پرده می‌رود، فیلم شاخص و به یادماندنی «ساز ذهنی» اثر امیر نادری است، فیلمی که خاطره‌ساز چندین نسل بوده است و هنوز هم پس از گذشت چندین سال از ساختش برای مخاطبان جذابیت، شیرینی و تازگی دارد و بی‌آلایشی توام با عطش امیرو برای یک لحظه ساز دهنی زدن در گوشه ذهن علاقه‌مندان به یادگار مانده است.

این فیلم که در سال ۵۲ ساخته شد، در داخل و خارج از کشور مورد توجه منتقدان و اهالی سینما قرار گرفت.

«ساز دهنی» داستان زندگی پسری به نام امیرو را روایت می کند که ساده و سرشار از حرکت در حوالی بوشهر زندگی می کند. او آن قدر افسار گسیخته است که همیشه یک پای دعوای همسن و سال‌های خودش است. عبدالله نوجوانی است که پدرش برای آن که او را به ختنه کردن راضی کند یک سازدهنی به او می دهد. بچه‌های بندر به ساز عبدالله علاقه‌مند می‌شوند و عبدالله در ازای کولی گرفتن از بچه‌ها سازش را در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

مسعود گودرزی، مهدی جوادی، شهلا درویشی، محمود وفابخش، اسحاق احمدزاده، عباس رئیسی، جمعه طنین، یعقوب مرادزاده، محمد مرادزاده، عباس پوراحدی و جمعه وفابخش بازیگران این فیلم هستند.

«ساز دهنی» امروز راس ساعت ۱۸ در سالن چهل ستون پردیس سینمایی چهار باغ برای مخاطبان به نمایش در می آید.

این فیلم همچنین روز چهارشنبه ۳۰ مرداد در سالن چهار مجموعه اصفهان سیتی سنتر راس ساعت ۱۷:۳۰ روی پرده می‌رود.