علیرضا تابش در اختتامیه سومین المپیاد فیلمسازی؛

فیلمسازی در خصوص نوجوانان، کارگردانی دغدغه‌مند می‌طلبد/هدف از المپیاد تبدیل شدن به نقطه قوتی برای فیلمسازی نوجوانان است

اصفهان – ایرنا – مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان، گفت: در هر کشوری مساله رویارویی کارگردانان با مسائل دوران نوجوانی بسیار مهم است زیرا فیلم سازی در خصوص نوجوانان ، کارگردانی دغدغه مند می طلبد.
علیرضا تابش چهارشنبه شب در آیین اختتامیه سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در سالن سوره اصفهان  افزود: در ایران کارگردانانی هستند که دغدغه مند، عمر خود را صرف پرداختن به داستان‌ها و موضوعات دنیای نوجوانان کرده اند.
وی  با بیان اینکه این المپیاد ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ ساله است، اظهارداشت : مراکزی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن سینمای جوان از جمله فرصت هایی است که می تواند زمینه بروز و تقویت خلاقیت نوجوانان فیلمساز یا علاقمند به سینما را ارتقا بخشد.
وی با بیان اینکه تلاش دست اندرکاران المپیاد فیلم سازی نوجوانان آموزنده بودن این دوره است، خاطرنشان کرد: المپیاد نهادی است که چند سال پیش و در دوره مدیریت ما بوجود آمد همانطور که نهاد جشنواره فیلم های کودک و نوجوان در دوره پیشینیان ما در سی و اندی سال پیش بنیانگذاری شد.
مدیرعامل بنیاد فارابی با بیان اینکه سینمای کودک و نوجوان از حوزه هایی است که نیازمند توجه ویژه است، اضافه کرد: در این جلسه فیلم سازانی حضور دارند که ثمره عمر هنری آنها توجه به مسائل نوجوانان بوده است و در این زمینه با دغدغه فیلم ساخته اند.
تابش اضافه کرد: این المپیاد به صورت سنت استاد و شاگردی که استادان در طول زمان و سینه به سینه مجموعه تجربه و دارایی های فکری خود را به شاگردان خود منتقل می کردند و  از آنها  انرژی و ایده کسب می کردند، توانست در راستای انتقال دانش به هنرجویان نوجوان فیلم سازی و همینطور شنیدن ایده ها و رویاهای نوجوانان امروز توسط اساتید پیشکسوت موثر باشد.
وی ادامه داد : هنرآموزان المپیاد فیلمسازی نوجوانان از جای جای ایران به اینجا آمده اند و ایده های آنها برای ما بسیار مهم است و از همین رو خواستار بیان نقاط قوت و ضعف این دوره از المپیاد از زبان آنان هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد این المپیاد به نقطه قوتی برای فیلم سازی نوجوانان تبدیل شود.

رونمایی از مجموعه فیلم های ابوالفضل جلیلی” از دیگر بخش های اختتامیه المپیاد فیلم سازی نوجوانان بود.
علیرضا تابش در رونمایی از این مجموعه بیان کرد : سینما از دید من مثل قالی ایرانی است که بخش‌ها و اجزای مختلفی دارد اینکه حاشیه قالی با مرکز آن در تضاد و تقابل است، فکر عامیانه ای است ، میان حاشیه و گل وسط قالی فرقی نیست و اینها لازم و ملزوم همدیگرند، گل وسط قالی اما نشانگر هویت و تمایز سینمای ایران با سینمای سایر کشورهای جهان است. مجموعه فیلمهای ابوالفضل جلیلی را باید دید و این اولین بار است که ده فیلم از این کارگردان در یک مجموعه در دسترس است.
علیرضا تابش گفت: ابوالفضل جلیلی جز آن دسته از سینماگرانی است که دغدغه فیلمسازی در مورد نوجوانان ایران را دارد و فرق جنس فیلم‌های او با سایر سینماگران، به دلیل متفاوت بودن نگاهش به نوجوانان و مسائل فرهنگی آنها است. فیلمهای کارگردانی مثل ابوالفضل جلیلی قطعه ای از یک پازل است که باید آن را دید و برای آن ارزش قائل بود.