همزمان با جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برگزار شد؛

نخستین حراج آثار هنری اصفهان به نفع کودکان کار

مدیر موزه هنرهای معاصر شهرداری اصفهان در خصوص برگزاری نخستین حراج هنری در اصفهان، گفت: تعداد قابل توجهی اثر هنری با ارزش، در حوزه تصویرسازی در معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان وجود دارد. این آثار در موزه هنرهای معاصر به حراج گذاشته شد.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، مهدی تمیزی مدیر موزه هنرهای معاصر شهرداری اصفهان افزود: شب گذشته (۳۰ مرداد) ٨۵ تابلو به ارزش بیش از ٨۵ میلیون تومان به فروش رسید. فروش این تعداد اثر در یک شب بسیار جالب توجه است. امیدوارم بتوانیم در سنوات آینده نیز آثار خوبی را در سطح حرفه‌ای‌تر به فروش بگذاریم.

تمیزی ادامه داد: ۴۰۰ اثر از سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری به دستمان رسید که از این تعداد ۱۲۶ اثر داوری شد و شایسته حضور در نمایشگاه شناخته شد. این حراج یک حراج خیریه بوده است. ۲۵ درصد از فروش این آثار به صاحب اثر و ۷۵ درصد در حمایت از کودکان به ویژه کودکان کار صرف می‌شود.

وی گفت: حراج آثار هنری برای هنرمندان و علاقمندان نیاز به ایجاد زیرساخت‌ دارد. موزه هنر‌های معاصر اصفهان همواره تلاش کرده که به این نام متعهد باشد. یکی از کارهایی که برای انجام آن تلاش کردیم برگزاری حراج آثار هنری بوده است. حراج آثار هنری برای هنرمندان و علاقمندان نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی دارد. البته هیچ کاری برای نخستین بار بدون عیب و نقص انجام نمی‌شود.