شور و نشاط زندگی کودکان سیل‌زده به روایت تصویر

بابک برزویه بیان کرد نمایشگاه «همه جا برای همه» با محوریت مشکلات و مسایل کودکان سیل‌زده در اصفهان برگزار خواهد شد.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، بابک برزویه، عکاس باسابقه سینما و مطبوعات، نمایشگاهی با عنوان «همه جا برای همه» را در حاشیه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان امسال برگزار می‌کند.
در این نمایشگاه که در طبقه سوم دانشگاه علمی و کاربردی سیتی سنتر از تاریخ ۳۱ مرداد الی ۴ شهریورماه برگزار می‌شود، آثار ۲۵ عکاس که عبارتند از ملیکافرش فروش، محمد زارع، محمدجوادزاده، محمد بغال اصغری، محسن رضایی، مجید اسلام‌دوست، فرشته اصلاحی، سیامک نامور، راحله حصاری، حسن غفاری، حدیثه پاسندی، بهاره حسین‌نژاد، رضا احمد‌وند، مرتضی صالحی، آی‌تای شکیبافر، احمد بلباسی، مریم آل‌مومن و بابک برزویه به نمایش گذاشته شده است.
برزویه در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد اطلاع‌رسانی، درباره ایده اولیه برگزاری این نمایشگاه گفت: «همه جا برای همه» عنوان نمایشگاه عکسی است که اردیبهشت سال گذشته در محل رایزنی فرهنگی ایران در پاریس برگزار شد، این نمایشگاه بازتاب رویداد سیل اخیر در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان بود.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه مجموعه‌ای از ۲۵ عکاس گردهم آمد که رویکردی متمرکز بر مشکلات مردم عزیزمان با توجه به سیل مهربانی که در کشور به راه افتاد، داشت.
این عکاس درباره رویکرد جدید این نمایشگاه، بیان کرد: نمایشگاهی که با همین نام پیش رو داریم، موضوعی درباره کودک و سیل دارد و با توجه به شعاری که دوستان برگزار‌کننده سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با عنوان «رویای کودکان سیل زده را بسازیم» در نظر گرفتند، ما در این مجموعه ۲۵ عکس با محوریت مشکلات، شور و نشاط و زندگی کودکان مناطق سیل زده را انتخاب کردیم و به نمایش گذاشتیم.
برزویه ادامه داد: تلاش ما بر این است که گوشه‌ای از مشکلات کودکان در این مناطق را نشان دهیم و بگوییم باید همه با هم رویای کودکان را بسازیم و ما به وسیله عکاسی سعی کردیم این اتفاق را تا حدود زیادی محقق کنیم.
وی در پاسخ به اینکه محوریت عکس‌های این نمایشگاه چه موضوعی است، توضیح داد: رویکرد نمایشگاه شور و نشاط کودکان با وجود تمام مشکلات در مناطق سیل زده است، اینکه چطور کودکی خود را فراموش نکردند و همچنان شاداب و پرنشاط هستند. هدفمان این بود که بازیدکنندگان از نزدیک با شرایط سیل زدگان آشنا شوند.
این هنرمند در پایان یادآور شد: امیدواریم پس از این نمایشگاه که به همت آقای علیرضا تابش، دبیر محترم سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برگزار شد، در جشنواره جهانی برلین هم نمایشگاهی برگزار کنیم تا مشکلات مردم سیل‌زده را به جهانیان نشان دهیم. با توجه به اینکه نمایشگاه در شهر زیبای اصفهان برگزار می‌شود، امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و آن دیپلماسی که از ابتدای پروژه مدنظر عکاسان بود، محقق شود.