استقبال گسترده مردمی از جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در خوزستان؛ امسال بیش از سال گذشته

دبیر اجرایی جشنواره کودک و نوجوان در خوزستان گفت: سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان استان خوزستان مورد توجه خانواده ها واقع شده است.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، سید امین سپهریان، رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیر اجرایی جشنواره از انتشار جدول پخش فیلم های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان استان خوزستان جهت اطلاع علاقه مندان به حوزه سینما خبر داد.
سپهریان افزود: سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور در سینما هلال اهواز از ٣١ مرداد ماه به مدت پنج روز تا ۴ شهریور برگزار می گردد.
دبیر اجرایی جشنواره گفت: امسال استقبال عمومی مردم از فیلم های جشنواره به نسبت به سال گذشته بسیار پررنگ تر و قابل توجه بوده است و این حضور بار مسئولیتی دست اندرکاران حوزه فیلم و سینما را در استان سنگین تر می کند، زیرا نشان از اهمیت دادن جامعه به سینما و علاقه مندی به برگزاری این قبیل جشنواره ها دارد.
سپهریان در ادامه افزود: در روز اول جشنواره انیمیشن سینمایی بنیامین که سرشار از مضامین دینی و قرانی بود اکران شد که با استقبال پر شور و نشاط خانواده ها و کودکان و نوجوانان روبرو گردید.
وی بیان کرد: در روز جمعه نیز فیلمهای «جزیر ه گنج» و «قطار آن شب»، هم در دوسانس ١٩ و ٢١ اکران شد که بازهم مورد استقبال خوب علاقه مندان قرار گرفت.
سپهریان اظهار کرد: روز شنبه ٢ شهریور فیلم های پویانمایی «جوانمردان» و «بیست و سه نفر» و همچنین روز یکشنبه ٣ شهریور ماه فیلم های «اینجا خانه من است» و «منطقه پرواز ممنوع» اکران خواهد شد و در روز دوشنبه ۴ شهریور ماه فیلم «غرغر وارد می شود»، محصول کشور مکزیک و فیلم «تورنا۲» اکران خواهد شد.
دبیر اجرایی جشنواره عنوان کرد: اکران فیلم ها در دو سانس ١٩ و ٢١ در سینما هلال اهواز خواهد بود.
وی گفت: کارگاه عروسک سازی، کارگاه مهارت اندیشیدن در سینمای کودک، کارگاه فیلمسازی، تحلیل روانشناختی فیلم های کودک و همچنین جلسات نقد و بررسی فیلم ها از برنامه های جنبی جشنواره است .
سپهریان افزود: کار داوری آثار و فیلم های این دوره از جشنواره را ٣٠ نفر از کودکان ونوجوانان اهوازی برعهده دارند.