علیرضا تابش:

برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با ایده های نوآورانه

علیرضا تابش که دو روز پیش، طی حکمی از سوی سرپرست سازمان سینمایی به عنوان دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب شد، در اولین مصاحبه خود پس از ورود به اصفهان از تازه‌ترین برنامه هایش برای این جشنواره گفت.

علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در اولین جلسه‌ی کاری خود با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان دیدگاه‌ها و ایده‌های جدیدی در حوزه‌ی تولید فیلم و جشنواره کودک و نوجوان مورد بررسی قرار گرفت، ما معتقدیم رسالت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حمایت همه جانبه از سینمای کودک و نوجوان است و باید برای ورود سینمای کودک و نوجوان به بازار‌های جدید گام‌های مهمی برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه سینمای کودک و نوجوان حلقه‌ای از زنجیره‌ی صنعت سینما است و باید از آن حمایت بیشتری صورت گیرد، افزود: اگر در این جشنواره همه‌ی دغدغه‌ی ما تولید فیلم باشد بهره‌ کافی از آن نخواهیم برد و برعکس اگر همه تلاش ما برگزاری جشنواره‌ای موفق باشد حق جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به درستی ادا نخواهد شد.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ضمن اشاره به لزوم نگاه جامع نگر در جشنواره سی و دوم گفت: در مرحله پیش تولید، تولید و پس از تولید فیلم‌ها، باید نگاه جامع نگری حاکم شود تا شاهد رشد کیفی سینمای کودک باشیم که همین امر باعث جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به سینما‌ها خواهد شد و این قشر تبدیل به مصرف کننده‌های اصلی محصولات فرهنگی در آینده می شوند.

المپیاد فیلم سازی نوجوانان در کنار جشنواره فیلم کودک
علیرضا تابش در خصوص برگزاری سومین دوره‌ی المپیاد فیلم سازی نوجوانان گفت:امسال هم شاهد برگزاری المپیاد فیلم سازی نوجوانان در کنار جشنواره بین‌المللی فیلم کودک خواهیم بود، اما با روش و رویکردی جدید.

اقدام جدید شهرداری اصفهان برای دعوت از خواهر خوانده ها در جشنواره امسال
وی از برنامه ریزی‌های جدید در جشنواره امسال خبر داد و گفت: برای توسعه دیپلماسی عمومی، با شهردار اصفهان توافقی صورت گرفت تا از کمپانی‌های فیلم سازی خارجی مستقر در شهرهایی که با شهر تاریخی اصفهان پیمان خواهرخواندگی بسته اند دعوت شود تا آثار و تولیدات خود را در حوزه سینمای کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به حمایت‌های مالی از سینما گران ادامه داد: در دوره‌های قبلی جشنواره تنها شاهد حضور کارگردانان، بازیگران و تهیه کنندگان فیلم‌ها بودیم، اما امسال قرار است در کنار تهیه کنندگان، بازاریابان سینما و پخش کنندگان فیلم نیز دعوت شوند تا از فیلم‌های این جشنواره ارزیابی اقتصادی شود و اکران فیلم کودکان و نوجوانان برای صنعت سینمای ایران در طول سال صرفه‌ی اقتصادی داشته باشد.

وی در خصوص بخش ویژه‌ی جایزه‌ی زاون اینگونه گفت: در جشنواره امسال سعی داریم با حضور هنرمندان و فیلمسازانی که سال‌ها در کنار مرحوم زاون فعالیت کردند این بخش را غنی‌تر و گسترده‌تر کنیم .

اتاق های نمایشی در پارک های اصفهان، همزمان با جشنواره
تابش در ادامه تصریح کرد: در جشنواره‌ی سی و دوم اتاق‌های نمایشی در پارک‌های مناطق مختلف اصفهان مستقر خواهد شد تا کودکان پس از تماشای فیلم‌ها با تولید کنندگان فیلم نیز آشنا شوند و تولید کنندگان صنایع جانبی فیلم‌ها مثل گیم، اسباب بازی، دفتر، کیف و کلاه و … متناسب با فیلم‌ها ملزومات مورد نظر را تولید کنند .

دبیر جشنواره در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت‌های شهر اصفهان در روند برگزاری جشنواره فیلم کودک گفت:با توجه به اینکه شهر اصفهان کانون یکی از مکاتب مهم هنری در کشور است و در اصفهان عنصر خلاقیت موج میزند باید هنرمندان و فارغ التحصیلان حوزه‌ی هنر و جوانان در حوزه های مرتبط جذب جشنواره شوند.

تابش در پایان گفت: برای اطلاع بیشتر مخاطبان و علاقه‌مندان به سینمای کودک از برنامه های جشنواره، نیازمند همکاری و همراهی نهاد‌های مرتبط با کودک و نوجوان مثل کانون پرورش فکری و آموزش پرورش هستیم .

گفتنی است، سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا تابش از ۲۸ مرداد تا ۶ شهریور ماه به میزبانی اصفهان برگزار میشود.