در ششمین روز جشنواره کودک چه فیلم‌هایی را تماشا می کنید؟

ششمین روز جشنواره سی و دوم، با اکران فیلم های خوب و پر طرفدار جشنواره از جمله «بازیوو» ادامه خواهد داشت.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، با افتتاح این جشنواره در روز ۲۹ مرداد، اکران فیلم ها در سینماها نیز آغاز شده است.
این فیلم ها در پردیس های سینمایی ساحل، چهارباغ و سیتی سنتر به همراه سینما بهمن اکران می شوند و در کنار آن ها، فیلم های خاطره انگیز کودکان و نوجوانان سینمای ایران نیز در پردیس هنر به اکران عمومی گذاشته می شوند.
در ادامه، برنامه روز ششم جشنواره را مرور خواهیم کرد:
پردیس سینمایی ساحل
در سالن نصف جهان، اکران فیلم ها در ساعت ۱۶ با فیلم کوتاه «اینجا هستی» که اثری روسی به کارگردانی میخائیل پلیسکو است آغاز می شود و در همان ساعت و پس از این فیلم، «چاسکیت» که اثری از هندوستان است به نمایش گذاشته می شوند.
از ساعت ۱۸:۱۵ در این سالن، فیلم های کوتاه «آلوهای وحشی» به کارگردانی فرید هاشم زاده و <> به کارگردانی ماریا یانکوویچ به نمایش گذاشته می شوند و پس از این دو فیلم نیز «راز تپه سبز» که اثری از کشور کرواسی است، به نمایش گذاشته می شود.
در اکران ساعت ۲۰:۴۵ این سالن و در بخش مسابقه سینمایی ایران، فیلم بلند «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی به نمایش گذاشته خواهد شد.
در سالن زنده رود، فیلم کوتاه و بدون کلام <> اکران فیلم ها را در ساعت ۱۶:۱۵ آغاز می کند و پس از این فیلم، انیمیشن «خرس معرکه» که اثری از وانگ شی از آمریکا است، اکران می شود. در ساعت ۱۸:۳۰، ششمین بخش از فیلم های منتخب بخش وب سری به نمایش گذاشته می شوند و پس از آن، «خواب های خط خطی» به کارگردانی سید محمد حسینی روی پرده می رود.
همین‌طور اکران فیلم ها در این سالن با اکران پویانمایی کوتاه «دم اسبی» و «مرد خوابالو» و پویانمایی بلند «لوئیز و لوکا- مأموریت ماه»، از ساعت ۲۰:۴۵ در روز ششم پایان می یابد.
پردیس سینمایی چهارباغ
در سالن نقش جهان، فیلم «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی زاده از ساعت ۱۰ صبح برای توان‌خواهان به روی پرده خواهد رفت. در ساعت ۱۶:۳۰، «کینکا کوجی آی: بچه محل ها» که یک انیمیشن کوتاه روسی است، به روی پرده می رود و پس از آن، پویانمایی «دره فانوس ها» به کارگردانی کیلب هیستاد از کشور کانادا با دوبله همزمان اکران می شود.
از ساعت ۱۸:۳۰ در این سالن، ششمین مجموعه از فیلم های منتخب «وب سری» به نمایش گذاشته می شوند و پس از آن، «بیست و سه نفر» که اثری از مهدی جعفری است، اکران خواهد شد. «فرمانروای آب»، پویانمایی ساخته مجید اسماعیلی است که نمایش فیلم های روز ششم سالن نقش جهان را با اکران در ساعت ۲۰:۴۵ به پایان می رساند.
مطابق همه روزهای جشنواره، برنامه سالن چهل ستون باز هم با پخش مجموعه <> آغاز می شود و این مجموعه، قبل از اکران پویانمایی «بنیامین» در ساعت ۱۶ به روی پرده خواهد رفت.
فیلم خاطره انگیز «دزد عروسک ها»، اثر محمدرضا هنرمند نیز دیگر اثر مرمت شده سینمای ایران است که در روز ششم از ساعت ۱۸ در سالن چهل ستون اکران خواهد شد. اکران ساعت ۲۰ پویانمایی «جوانمردان»، به اکران های روز ششم این سال پایان می بخشد.
در سالن چارسوق، مطابق هر روز دو فیلم اکران خواهد شد که در ساعت ۱۷، پویانمایی <> اکران خواهد شد و در سانس ساعت ۱۹ نیز فیلم کوتاه «برای امیر» از جواد حکیمی و فیلم «منطقه پرواز ممنوع» از امیر داسارگر پخش خواهد شد.
سینما بهمن
«فرزند زمین» به کارگردانی مژگان بیات، اولین اکران این سینما در ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه است و در ساعت ۱۸:۳۰ نیز فیلم بدون کلام «ماجراهای پت و مت» که اثری از جمهوری چک است، اکران می شود.
برنامه سینما بهمن در روز ششم جشنواره، با اکران فیلم کوتاه «چندش» و فیلم بلند «تورنا ۲» در ساعت ۲۰:۳۰، به پایان خواهد رسید.
پردیس سینمایی سیتی سنتر
در سالن شماره ۱ این پردیس، «فرمانروای آب» اکران را در ساعت ۱۷ آغاز می کند و پس از آن نیز «جادوگر کوچک» از ساعت ۱۹ اکران خواهد شد. اکران ساعت ۲۱ این سالن نیز به فیلم کوتاه «بی سیم» از محمدحسین امانی و فیلم بلند «قطار آن شب» از حمیدرضا قطبی اختصاص داده شده است.
در سالن شماره دو، «ماجراهای پت و مت» در ساعت ۱۶:۳۰ اکران می شود و «جزیره گنج» ساخته محمدرضا لوافی، دومین اکران این سالن در ساعت ۱۸:۳۰ است. برنامه اکران های این سالن نیز با پخش ششمین بخش از آثار منتخب مجموعه «وب سری» و فیلم «بازیوو» در ساعت ۲۰:۳۰، به پایان می رسد.
در سالن شماره ۴ سیتی سنتر، مطابق روزهای گذشته یک اثر مرمت شده سینمای کودک به نمایش گذاشته می شود که این بار، نوبت اکران به فیلم «دزد عروسک ها» رسیده که در ساعت ۱۷:۳۰ به نمایش گذاشته شود. در ساعت ۱۹:۳۰ نیز «طلوع تفلیس» به نمایش گذاشته خواهد شد که پس از آن، در مورد این فیلم سخنرانی می شود.
پردیس هنر
پردیس هنر که محل خاطره بازی جشنواره سی و دوم است، «شهر موش ها» را در روز ششم از ساعت ۲۲:۳۰ اکران می کند تا این اثر ماندگار مرضیه برومند و محمدعلی طالبی، پایان بخش فیلم های خاطره انگیز این پردیس در جشنواره سی و دوم لقب بگیرد.