معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

داوری کودکان در جشنواره؛ کمک به اعتلای فرهنگ عمومی

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: شخصیت انسان‌ها از کودکی شکل می‌گیرد و باید سعی شود ذهن کودکان پرسشگر و پاسخگو پرورش یابد.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره فیلم‌ کودکان و نوجوانان، سامان احمدی با اشاره به اینکه داوران جشنواره با داشتن کاربرگ‌هایی که در اختیار دارند باید بدون دخالت بزرگترها ارزیابی خود را از فیلم‌های اکران شده اعلام کنند، افزود: شخصیت انسان‌ها از کودکی شکل می‌گیرد و باید سعی شود ذهن کودکان پرسشگر و پاسخگو پرورش یابد.
وی داوران این جشنواره را پروانه‌های فیروزه‌ای دانست که با دنیای کودکانه خود نظر و ایده خود را در مورد فیلم‌ها ارائه می‌دهند.
احمدی اکران فیلم در سینما روباز آبیدر سنندج و همچنین در حواشی این شهر از جمله مسجد باب‌السلام فرحه، محله نایسر و ننله را از برنامه‌های سی و دومین جشنواه فیلم کودک و نوجوان در شهرستان سنندج برشمرد.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان داوری کودکان کردستانی در جشنواره فیلم کودک را یک اتفاق مهم دانست و گفت: باید به این رویداد مهم اعتبار بخشید چرا که می تواند به اعتلای فرهنگ عمومی استان نیز کمک کند.

اکران همزمان فیلم‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با فیلم «داستان‌های باغ جادویی» در سینما فروردین سنندج آغاز شد و ١٠ فیلم برگزیده سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از ٣١ مرداد تا ۴ شهریور به مدت پنج روز در سینما فرودین سنندج در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

اکران همزمان جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در ادامه سیاست‌های سازمان سینمایی مبنی بر عدالت فرهنگی، گسترش فضای شادی و نشاط جشنواره به سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت و در سنندج هر روز ٢ فیلم برای کودکان و نوجوانان بر روی پرده سینما می‌رود.