رییس یونیسف در ایران در دیدار با دبیر جشنواره فیلم کودک مطرح کرد:

دسترسی کودکان آسیب‌پذیر به خدمات جشنواره فیلم کودک جای تحسین دارد

مندیپ ابرایان تاکید کرد از برگزاری جشنواره سی و دوم فیلم‌های کودکان و نوجوانان و توجه به کودکان آسیب‌پذیر خشنود شده است.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مندیپ ابرایان، رییس یونیسف در ایران صبح امروز دوشنبه ۴ شهریور با علیرضا تابش، دبیر جشنواره دیدار کرد.
مندیپ ابرایان در جریان دیدار با علیرضا تابش، ضمن اشاره زیبایی‌های اصفهان، از برگزاری خوب جشنواره سی و دوم قدردانی کرد و گفت: قبل از حضورم در این سمت، حدود ۲۰ سال در آژانس‌ها و مراکز مختلف سازمان ملل در جهان کار کردم و خیلی خوشحالم که در جشنواره امسال و در شهر تاریخی اصفهان حضور دارم. یونیسف در جشنواره سی و دوم هم جایزه مستقل خود را دارد و ما هم براساس معیارهایی که داشتیم و با حضور مهتاب کرامتی سفیر حسن یونیسف، برگزیده خود را انتخاب کردیم. از اینکه در این رویداد توجه ویژه‌ای به کودکان داشتید و برنامه‌های متنوع و جالبی را برگزار کردید بسیار خشنود شدم و لذت بردم.
وی اضافه کرد: همکاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با ۲۷ کشور، نمونه خوبی از همکاری بین کشوری است و از این بابت سپاسگزار و خرسندم، ما در یونیسف برنامه‌ای داریم که به تبادل تجربیات کشورها می‌پردازیم. دسترسی کودکان آسیب‌پذیر به خدمات جشنواره امسال جای تحسین دارد و توجه به کودکان کار و آسیب پذیر در جشنواره که یکی از اهداف مهم یونیسف در جهان است، برنامه‌ای است که بسیار موجب خشنودی ما شد از این بابت متشکرم. ما طرحی به عنوان شهرهای دوستدار کودکان را داریم و این عنوان برای شهر اصفهان مناسب است.
ابرایان همچنین با اشاره به برگزاری سومین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان، بیان کرد: توانمندسازی نوجوانان فیلمساز، در قالب المپیاد باعث می‌شود نوجوانان در مسیر درستی قرار بگیرند تا هدف و جایگاه خود را پیدا کنند. از مشارکتی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همینطور جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان داشته‌ایم تشکر می‌کنم، این مشارکت ما تا نوروز ۹۹ اعتبار دارد و برای تمدید آن پیشنهاداتی داریم.
رییس یونیسف در ایران افزود: پیشنهاد می‌کنم در فراخوان دریافت فیلم‌های جشنواره، برای بخش یونیسف معیارهای مورد نظر یونیسف برای فیلمسازان مشخص شود تا آمادگی داشته باشند. سال ۲۰۱۹، سی‌امین سال تاسیس پیمان نامه حقوق کودک است و ما هم در یونیسف تلاش کردیم معیارها و اصول کاری خود را بیشتر بر کودک متمرکز کنیم و قطعا برای سال آینده این معیارها را در اختیار جشنواره قرار می‌دهیم.
وی تاکید کرد: همچنین در صورت تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیشنهاد می‌کنم کارگاه‌هایی در حاشیه جشنواره برای فیلمسازان به منظور معرفی اصول اساسی برای کودکان که مورد تایید یونیسف هست، برگزار شود. هفته گذشته رییس یونیسف در پیامی همه نوجوانان را نسل نامحدود خطاب کرد، فکر می‌کنم با توجه به پتانسیل نوجوانان ایرانی، آن‌ها نیز بخشی از این نسل نامحدود هستند.
ابرایان با تاکید بر برنامه یونیسف در جهت مشارکت کودکان و نوجوانان، از این اتفاق در جشنواره امسال ابراز خشنودی کرد و در پایان یادآور شد: ما در مذاکراتی که با انجمن سینمای جوان داشتیم تصمیم گرفتیم سفری به یکی از شهرهایی که انجمن سینمای جوان در آن نمایندگی دارد داشته و میزبان نوجوانان برگزیده در المپیاد باشیم