وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره کودک:

خوشحالم که جشنواره فیلم کودک هر روز پربارتر و پرشورتر برگزار می‌شود

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور روی صحنه ضمن خیر مقدم به حضار گفت: سینمای کودک و نوجوان بخشی از هویت سینماست و اگر ما به دنبال سینمای انسانی هستیم، کودکان و نوجوانان با فطرت پاک و صادقانه، ما را به این سینمای انسان نزدیک می‌کنند. اگر ما به دنبال رویاپردازی پاک هستیم، سینمای کودک و نوجوان به ما رویاپردازی پاک نشان می‌دهد. اگر ما به دنبال سینمای اجتماعی هستیم، اینکه کنار دیگران بنشینیم و از فیلم دیدن لذت ببریم، سینمای کودک و نوجوان فرصت یک سینمای خانوادگی و در کنار خانواده بودن را به ما می‌دهد و ده‌ها فرصت دیگر هم در سینمای کودک و نوجوان وجود دارد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان؛ صالحی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: من به همه عزیزانی که در دوره‌های مختلف این جشنواره را پیش بردند تبریک می‌گویم چون به سینمای انسانی‌تر فکر کردند، ما پس از انقلاب ۲۰۰ سینمای کودک و نوجوان داشتیم که در دهه‌هایی طلایی‌تر و در دهه‌هایی رکورد داشت. در سال ۹۷، ۱۵ فیلم کودک و نوجوان اکران شد و در میان ۱۰ فیلم پرفروش سینمای ایران، یک فیلم سینمای کودک داشتیم، این موضوع نشان می‌دهد که ما دوباره می توانیم به دوران خوبی باز گردیم. همچنین لازم است توجه کنیم که بخشی از هویت سینمای ایران مربوط به سینمای کودک است. حتما اقدامات زیادی برای جان دوباره گرفتن سینما لازم است، پاره‌ای از اقدامات را دوستان در سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی آغاز کردند. اینکه شورا تصمیم گرفت که حداقل سرگروه ها یک فیلم کودک در اکران داشته باشند، اینکه بنیاد سینمایی فارابی هشت فیلم از ۱۳ فیلم تولید شده را مورد حمایت قرار داده است نشانگر همین تغییر نگاه است.

وی ادامه داد: کشور ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارای پیشینه و قدرت خوب و قابل طرح است، ادبیات داستانی کودک و نوجوان ایران مسیر رو به پیشرفت را دارد، سینمای ایران مناسبات بیشتری را با ادبیات کودک و نوجوان پیدا کرده است و تجربه‌های خوبی را هم از اقتباس از آثار حوزه کودک و نوجوان داشته‌ایم که می توان به آن عمق داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش یادآور شد: خوشحالم که می‌بینیم جشنواره هر روز پربارتر، با دانش بیشتر، پرشورتر برگزار می‌شود، از دوستانم در شهر اصفهان، همکارانم در سازمان سینمایی و دبیر محترم جشنواره و همچنین آقای رضاداد که زحمت این جشنواره را در سال‌های سال برعهده داشتند و همچنین داوران جشنواره به طور ویژه داوران کودک و نوجوان جشنواره، قدردانی می‌کنم.