«معنویت برای کودکان و نوجوانان» در جشنواره اصفهان

در دیدار عضو هیات مدیره انجمن علمی عرفان اسلامی با دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، برگزاری رویداد جنبی جشنواره با موضوع «معنویت برای کودکان» مورد تأکید قرار گرفت.
به گزارش ستاد اطلاع‌ رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در این نشست اعضای کارگروه پروژه «معنویت برای همه» که مدتی است به طور اختصاصی، موضوع آموزش فضیلت‌های اخلاقی و معنوی برای کودکان را در دستور کار خود قرار داده است، به تشریح فعالیت‌های این کارگروه پرداختند.
در این نشست دکتر فاطمه طباطبایی عضو هیات مدیره انجمن علمی عرفان اسلامی و مدیر کارگروه «معنویت برای همه»، ضمن تاکید بر رویکرد آموزشی – نمایشی این طرح و بهره‌گیری از قالب‌های داستانی با تمرکز بر تاثیر معنویت، وجوه تربیتی کودکان و نوجوانان را در هنرهای نمایشی با اهمیت دانست و تجارب به دست آمده در این حوزه را با دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در میان گذاشت.


در این دیدار علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ضمن استقبال از همکاری نهادهای علمی و فرهنگی در حوزه دین، اخلاق و معنویت، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را فرصتی برای تبیین هنرمندانه نگاه اخلاقی در زندگی کودکان و نوجوانان دانست و گفت: نسل امروز گرچه دسترسی آسانی به ابزار و فن‌آوری‌های سینمایی دارد اما انتقال مفاهیم والای معرفتی و اخلاقی در کنار نگاه فن‌آورانه در هنر ضروری است.
تابش با اشاره به برگزاری همزمان جشنواره سی و دوم و سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در اصفهان، برگزاری رویداد پژوهشی آموزشی «معنویت برای کودکان» را فرصتی ارزشمند برای تبیین دیدگاه‌های اخلاقی و ترویج فضلیت‌های دینی و معنوی با زبان هنر دانست.
وی از استقبال «ستاد برگزاری جشنواره»، «سازمان فرهنگی هنری شهراری اصفهان» و «خانه کودک اصفهان» برای برگزاری این رویداد با مشارکت انجمن عرفان اسلامی، خبر داد.
سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور ۱۳۹۸ در دو بخش «ملی» و «بین‌المللی» به دبیری علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.