✍ یادداشت دکتر نوروزی، شهردار اصفهان در خصوص جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان

🔹 منم که دیده به دیدار دوست کردم باز
چه شکر گویمت ای کار ساز بنده نواز

🔹 اگر مفهوم بهزیستی فرهنگی دلالت بر نشاطی باشد که شهروندان می توانند از طریق مشارکت فعالانه در فعالیت های خلاقانه هنری و حفظ و تفسیر و بیان آزادانه هنرها و میراث هویتی شان آن را کسب نمایند، یقینا جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان یکی از لوازم مهم تحقق آن است.

🔹 بی شبهه بر این باوریم که نگاه فرآیند محور به این رویداد بزرگ فرهنگی، زمینه گفت و گویی در داخل و خارج فراهم می آورد که در بعد شهری، موجب ارتقا کیفیت زندگی و نشاط اجتماعی و در بعد ملی باعث همبستگی فرهنگی می شود و به طور طبیعی در بعد بین المللی با وجود غنای فرهنگی که داریم، بستر ساز فضای تعاملی و افزایش ضریب تأثیر ما می گردد.

🔹 از این روست که باید جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان را ظرفیتی عظیم برای میهن اسلامی مان بدانیم و از محل این ظرفیت، منادی این پیام باشیم که برای صورت بندی زندگی مهربانانه نیاز به تخیل کودکانه داریم و می رویم تا در دیپلماسی شهری، کودکان و نوجوانان را نه صرفاً موضوع توسعه پایدار، بلکه کارگزاران آن بدانیم.

🔹 به گمان اینجانب به عنوان شهردار جهان شهر اصفهان، سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با مشارکت صمیمانه همه دستگاه‌ها، گامی مؤثر در راه نیل به این آماج بود. مهم این بود که جشنواره به #حقوق_فرهنگی کودکان و نوجوانان احترام گذارد، که گذاشت و به نیکوترین وجه شعار ” سینما برای همه کودکان ” را محقق نمود؛ به طوری که همزمان با اکران فیلم ها در سینماها، کلیه مناطق و محلات شهر و ۱۴۳ نقطه در کشور از موهبت جشنواره بهره‌مند شدند.

🔹 قرار بود که جشنواره با توجه و تأکید بر اقتصاد فرهنگ، صنعت سینما را در سبد فراغتی خانواده ها برجسته تر نماید که کرد.

🔹 حجم گسترده مخاطبان سینما که از قبل با خرید بلیط، مشتاقانه برای دیدن فیلم‌های جشنواره آمده بودند، خود گواهیست بر این مدعا؛

🔹 و از همه مهمتر آنکه امسال جشنواره زمینه گفت و گو در روابط بین فرهنگی را موفق‌تر از پیش محقق نمود و به گسترش سپهر روابط اجتماعی در عرصه بین‌المللی کمک شایانی نمود. این مقوله از نشست های دوجانبه و درخواست‌های متعدد برای خواهرخواندگی با اصفهان کاملاً مشهود و مبین بود.

🔹 اینجانب ضمن عرض خسته نباشید به کلیه دست اندرکاران، برنامه ریزان، مجریان و حامیان جشنواره که کوشیدند طعم زیبای لبخند را بر لبان و نقش فریبای شادی را بر چهره معصوم کودکان و نوجوانان اصفهان و ایران بنشانند،
از تلاش هایشان صمیمانه سپاسگزارم.

قدرت اله نوروزی
شهردار اصفهان
۵ شهریور ١٣٩٨