معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

جشنواره فیلم کودک و نوجوان یزد، فضایی اندیشمندانه درخور کودکان شهر جهانی یزد

جشنواره فیلم کودک و نوجوان یزد، فضایی اندیشمندانه درخور کودکان شهر جهانی یزد

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین‌جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، محمود دهقان‌هراتی، معاون هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با همکاری انجمن سینمای جوان، اداره آموزش و پرورش استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد و … در جشنواره فیلم کودک و نوجوان یزد، فضایی متناسب و اندیشمندانه درخور و شأن کودکان شهر جهانی یزد برای تماشای فیلم ایجاد کردند.

وی اعلام داشت: همزمان با سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در کشور، دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان استان یزد نیز برگزار شد. در این جشنواره ۱۰ فیلم سینمایی برای کودکان و نوجوانان در پردیس سینمایی تک به اکران گذاشته شد و شاهد استقبال خوب کودکان و نوجوانان یزدی بودیم.

معاون هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان اینکه کودکان ظرفیت ویژه‌ای برای تربیت مخاطبین آینده سینما هستند، خاطرنشان ساخت: امروزه سینما رفتن به عنوان یک فرهنگ رفتاری و فرهنگ جمعی معاصر در بسیاری از جوامع پیشرفته نهادینه شده است. لذا باید از طریق جشنواره‌ها فضایی را ایجاد کنیم که این رفتار اجتماعی در کودکان ما تبدیل به یک رفتار فرهنگی متناسب با شئونات منطقه‌ای خودمان بشود.

دهقان‌هراتی تأکید کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان به دنبال ایجاد فرصت برای تقویت زیربنای رفتار فرهنگی بوده است.

وی در خصوص برگزاری دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان یزد عنوان کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ جمعی، نه تنها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، بلکه انجمن سینمای جوان، اداره آموزش و پرورش استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد و … دست به دست هم داده‌اند تا فضایی متناسب و اندیشمندانه درخور و شأن کودکان شهر جهانی یزد برای تماشای فیلم ایجاد کنند.

دهقان‌هراتی افزود: در جشنواره کودک و نوجوان یزد این پیام را به کودکان و نوجوانان انتقال دادیم که هرچند غایت و نهایت سینما، فیلم دیدن است، اما سینما رفتن جدا از فیلم دیدن باید تبدیل به یک حرکت جمعی متعالی و اندیشمندانه شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پایان اظهار داشت: در کنار تماشای فیلم‌ها، کارگاه‌های آموزشی، کلاس‌های توجیهی و رفتارهای متناسب با فیلم، داوری فیلم و … که لازمه تقویت قابلیت‌ها و توانمندی‌های کودکان در حوزه فیلم است، ارائه داده شد.