«هفته فیلم کودک» با اکران «تورنادو» به پایان رسید

در آخرین روز «هفته فیلم کودک»، فیلم سینمایی «تورنادو» به‌کارگردانی سیدجواد هاشمی روی پرده رفت.
به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «هفته فیلم کودک» عصر پنجشنبه ۱۸ مهر با نمایش فیلم سینمایی « تورنادو» ساخته سیدجواد هاشمی، در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی، به پایان رسید.


بر اساس این گزارش، قبل از آغاز نمایش فیلم، به دلیل غیبت «سیدجواد هاشمی» کارگردان فیلم که این روزها درگیر تولید فیلم جدیدش (شهر گربه‌ها) است، «عباس دلدار» جانشین تهیه‌کننده فیلم روی سن حاضر شد و ضمن ادای خیرمقدم، بابت عدم حضور هاشمی، از حضار عذرخواهی کرد. او سپس از راستین عزیزپور، محمدمهدی ایرانی (از بازیگران کودک و نوجوان فیلم)، بهنام صبوحی (آهنگساز) و یوسف طاهریان (بازیگردان و برنامه‌ریز) دعوت کرد تا برای قرار گرفتن در قاب یادگاری فیلم « تورنادو» در هفته فیلم کودک، روی سن حاضر شوند.
«یوسف طاهریان» روی صحنه عنوان کرد: ما برای انتخاب بازیگران کودک و نوجوان فیلم واقعا فراخوان دادیم و ۱۲۰۰ نفر تست دادند و انتخاب شدند. چند تا از آنها بازیگر بودند و چند نفر در آموزشگاه‌های بازیگری دوره دیده بودند و اینگونه نبود که انتخاب آنها، رابطه‌ای و سفارشی صورت گرفته باشد بلکه بچه‌هایی که به نقش‌ها می‌خوردند، انتخاب شدند.
«بهنام صبوحی» آهنگساز فیلم «تورنادو» هم با ابراز خوشحالی از این که یک بار دیگر با گروه سازنده این فیلم همکاری کرده، گفت: گروهی که تولید این کارها را با هدایت سیدجواد هاشمی ادامه می‌دهند، با دلشان کار می‌کنند و سعی دارند سینمای کودک را زنده نگه دارند.
«هفته فیلم کودک» به همت بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به‌منظور فراهم ساختن زمینه‌ای برای دیدار هنرمندان، منتقدان، اصحاب رسانه، تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان، سینماگران و نویسندگان حوزه کودکان و نوجوانان، از ۱۳ تا ۱۸ مهر در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برپا شد.