توضیحات مدیر بخش استان‌های جشنواره کودک درباره اتفاق جدید جشنواره؛

طرح اکران همزمان موجب آشنایی همه کودکان با تولیدات تازه می‌شود

با اجرای طرح اکران همزمان در استان‌ها، همه در جریان آخرین تولیدات سینمای کودک، قرار می‌گیرند و این جریان باعث ایجاد پیش زمینه‌ای از فیلم، در ذهن مخاطب می‌شود که امکان استقبال بیشتر را در زمان اکران عمومی فراهم می آورد.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، سید حسین سیدی، مدیر بخش استان‌های جشنواره کودک، در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره، درباره چگونگی برگزاری طرح اکران همزمان فیلم‌های سی‌و‌دومین جشنواره کودک در سایر استان‌ها گفت: بر مبنای شعاری که در سازمان سینمایی مبنی بر این که باید توسعه عدالت فرهنگی داشته باشیم مطرح است، به ایده اکران هم‌زمان فیلم‌ها رسیدیم. در روند تازه‌ای که در راستای اهداف سازمان سینمایی که پیشتر به آن اشاره کردم داریم، آثار چند جشنواره اصلی سینمای‌مان را که شامل جشنواره فیلم فجر، حقیقت، فیلم کوتاه و… می‌شود را در همه‌ استان‌های کشور به نمایش درآوردیم و این طرح در سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: رویکرد ما این است که ایران، تنها به شهر تهران خلاصه نمی‌شود، پس فیلم‌های جشنواره‌ها نیز باید در سراسر کشور، اکران داشته باشند و دیده شوند. در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اجرایی شدن این طرح به دیده شدن بیشتر تولیدات سینمای کودک و نوجوان کمک خواهد کرد و کودکان و نوجوانان سراسر کشور می‌توانند همزمان با برگزاری جشنواره و نمایش آثار در این رویداد، تولیدات جدید سینمای کودک را به تماشا بنشینند.
سیدی درباره چگونگی روند این طرح در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بیان کرد: هر استان، یک سالن سینما معرفی می‌کند و ما بر مبنای جدولی که از فیلم‌های انتخاب شده، تهیه کردیم که شامل آثار داستانی، انیمیشن و بخش بین‌الملل می‌شود، با دو روز تاخیر از جشنواره اصلی در سالن‌های سینمای استان‌ها، آثار را نمایش می‌دهیم.
مدیر بخش استان‌ها درباره علت این تاخیر در نمایش فیلم‌ها گفت: فیلم‌ها به این دلیل با تاخیر اکران خواهند شد که هم به لحاظ شرایط فنی، همه چیز مهیا باشد و هم این‌ که فیلم‌ها ابتدا در جشنواره نمایش داده شوند و بازخورد بگیرند و درباره‌شان صحبت شود و بعد، در استان‌ها روی پرده بروند..
سیدی درخصوص چگونگی تهیه بلیت فیلم‌ها اظهار داشت: چگونگی فروش بلیت‌ها و مدیریت‌های مربوط به فروش، بر عهده خود استان‌ها است و مسئولان هر استان در این بخش شرایط و مقررات را مشخص می‌کنند.
وی درباره میزان تاثیرگذاری این طرح و کمک به همه‌گیرتر شدن سینمای کودک در همه استان‌ها نیز اظهار داشت: با این طرح همه‌ استان‌ها در جریان آخرین تولیدات سینمای کودک، قرار می‌گیرند و این جریان باعث ایجاد پیش زمینه‌ای از فیلم، در ذهن مخاطب می‌شود که امکان استقبال بیشتر را در زمان اکران عمومی فراهم می آورد. سیدی درباره چگونگی مشارکت مخاطبان استان‌ها در داوری جشنواره نیز گفت: ما امسال برنامه داریم که بحث داوری فیلم‌های کودک و نوجوان در استان‌ها و توسط مخاطبان نیز شکل بگیرد، البته این داوری در جوایز شب اختتامیه تاثیرگذار نیست، اما باعث ایجاد دیدی از سلیقه استان‌ها، برای جشنواره می‌شود.
سیدی در پایان درخصوص اهمیت جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان یادآور شد: جشنواره اتفاق تاثیرگذاری است و توجه کودکان و نوجوانان را به سینما جلب می‌کند و می‌تواند بسیار مفید باشد. امسال نیز با اجرایی شدن طرح اکران همزمان فیلم‌ها در سایر استان‌ها به نظرم می‌توان گام مثبتی در راستای جلب توجه بیشتر کودکان به سمت سینمای کودک برداشت.