توضیحات مدیر اجرایی جشنواره فیلم کودک درباره برگزاری این رویداد

مدیر اجرایی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان، با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان مرجع تصمیم‌گیری دربارۀ زمان برگزاری این رویداد است، گفت: پاییزِ سال گذشته برگزارکنندگان این جشنواره در هماهنگی و تعامل با سازمان سینمایی، تصمیم گرفتند دورۀ سی‌وسوم را در آبان ماه سال ۱۳۹۹ برگزار کنند و به همین دلیل فراخوان بین‌المللی جشنواره برای تاریخ اکتبر ۲۰۲۰، در جشنواره فیلم برلین به مخاطبان بین‌المللی اطلاع داده شد.
ایمان حجتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیش از اینکه ایران با مسئله‌ای به نام ویروس کرونا درگیر شود، برگزارکنندگان جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به این نتیجه رسیده بودند که بهتر است دورۀ سی و سوم را بعد از اتمام ماه صفر و در فصل پاییز برگزار کنند؛ به همین دلیل فراخوان بین‌المللی جشنواره، برای تاریخ اکتبر ۲۰۲۰، در جشنواره فیلم برلین به مخاطبان بین‌المللی اطلاع داده شد. در ادوار پیش نیز این جشنواره در فصل پاییز و همزمان با روز جهانی کودک برگزار می‌شد اما طی دوره‌هایی به دلیل مقارن شدن با ماه‌های محرم و صفر، در فصل تابستان شاهد برگزاری آن بودیم.
وی ادامه داد: اکنون با توجه به شیوع کرونا در ایران و جهان و بین‌المللی بودن جشنواره، احتمال تغییر زمان برخی جشنواره‌های سینمایی کشور که زمان برگزاری آن‌ها در فصل بهار و تابستان بوده، وجود دارد به همین دلیل نمی‌توان از برگزار شدن جشنواره در پاییز ۱۳۹۹ خبر قطعی داد. باید منتظر برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره بمانیم و تلاش می‌کنیم در ماه‌های باقیمانده تا موعد برگزاری، با انجام بررسی‌های لازم به بهترین تصمیم برسیم.
مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تأکید کرد: با توجه به اینکه هنوز تکلیف برنامه‌های ماه رمضان نیز که تا فرارسیدن آن فاصلۀ زیادی نداریم مشخص نشده، فکر می‌کنم برای اتخاذ هر تصمیمی درباره جشنواره فیلم کودک و نوجوان کمی زود باشد و شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با بررسی شرایط داخلی و بین‌المللی، تصمیم لازم را در این باره خواهد گرفت.
حجتی یادآور شد: تغییر زمان برگزاری جشنواره، امکان و زمان رسیدن به بهترین تصمیم را در اختیار برگزارکنندگان قرار می‌دهد تا در چارچوب آیین نامه مصوب جشنواره، همۀ بررسی‌های لازم را انجام بدهند و در این باره به بهترین تصمیم برسند.
وی در پاسخ به برخی از اظهاراتی که طی روزهای گذشته از سوی یک سینمادار در اصفهان مطرح‌شده و در آن ضمن پیشنهادِ برگزار نکردن جشنواره فیلم کودک، گفته‌شده بود «اکنون وقت آن است که بودجۀ جشنواره فیلم کودک صرف جبران خسارت تعطیلی سالن‌هایی شود که طی سال‌های قبل از اکران فیلم‌های جشنواره حمایت کرده بودند»، گفت: برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان همیشه برای سالن‌ها مهم و نیز درآمدزا بوده است. در اصل، سینما یک زنجیرۀ به هم پیوسته است که از مرحلۀ تولید تا پخش و اکران در سینماها و شبکه نمایش خانگی و همین طور برگزاری جشنواره را دربر می‌گیرد و در شرایط کنونی که قسمتی از این چرخه با مشکل مواجه شده، باید به فکر برنامه‌ریزی جامع بود و همۀ این زنجیره‌ها به هم کمک کنند.
مدیر کل امور ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان، با بیان اینکه برگزار نشدن جشنواره فیلم کودک و نوجوان، مشکلی را از بقیه حل نخواهد کرد، افزود: طبق اطلاعاتی که از دبیر محترم جشنواره اخذ کردم در حال حاضر ۲۱ فیلم سینمایی رئال و انیمیشن، ویژۀ گروه کودک و نوجوان در مراحل مختلف تولید و آماده نمایش هستند و فیلم‌های خارجیِ مناسب، رصد و آماده‌سازی شده‌اند و اتفاقاً برگزار شدن جشنواره است که برای هنرمندان، تهیه‌کنندگان، سینماداران، رسانه‌ها و…یک فضای پرنشاط و کاملاً محرک ایجاد می‌کند.