بابائیان: مخاطب‌شناسی الفبای فیلمسازی کودک است

داریوش بابائیان تهیه‌کننده سینما می‌گوید اکران فیلم کودک توسط جشنواره اثرگذار است، اما تا نماینده‌ای از شورای کودک در انجمن صنفی نباشد وضعیت اکران فیلم‌های کودک مطلوب نخواهد شد.
داریوش بابائیان تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره اهمیت سینمای کودک گفت: سینمای کودک تاثیرگذارترین حوزه سینمایی است، به این دلیل که کودکان از فیلم‌هایی که در این حوزه می‌بینند الگوبرداری می‌کنند و تاثیر این آثار، بعدها در رفتار، شخصیت و خواسته‌های کودک، هویدا می‌شود. به همین دلیل بود که دغدغه فیلمسازی من نیز از حوزه کودکان و نوجوانان شروع شد.
وی درخصوص اهمیت مخاطب‌شناسی در فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: مخاطب‌شناسی، مسئله‌ای مهم و در واقع الفبای فیلمسازی به‌شمار می‌رود، در جریان فیلم کودک نیز باید ابتدا کودک را شناخت و با خواسته‌هایش آشنا شد و بعد با توجه به نیاز او شروع به ساخت فیلم‌های مناسب کرد تا این‌گونه مخاطب کودک راغب شود که برای تماشای فیلم، به سالن سینما بیاید.
بابائیان ادامه داد: پر واضح است که کودک برای تماشای فیلم، باید همراه با خانواده به سالن سینما بیاید، پس باید فیلم برای همه‌ اعضای خانواده جذاب باشد و همچنین مفاهیم آموزشی را نیز دربر بگیرد.
این تهیه‌کننده درخصوص وضعیت اکران فیلم‌های کودک، بیان کرد: اکران فیلم کودک توسط جشنواره اثرگذار است، اما تا نماینده‌ای از شورای کودک در انجمن صنفی نداشته باشیم وضعیت اکران فیلم‌های کودک مطلوب نخواهد شد و درنتیجه می‌بینیم که فیلم‌ها در اکران سرنگون می‌شوند.
وی درخصوص اهمیت برگزاری جشنواره کودک تاکید کرد: جشنواره کودک حرف‌های زیادی دارد که به گوش بچه‌ها و خانواده‌ها برساند. به نظر من در ایام برگزاری جشنواره، رسانه‌ها و به خصوص تلویزیون، باید فعال عمل کنند تا پیام‌های این جشنواره ارزشمند به گوش همه برسد.
این کارگردان با اشاره به نقاط قوت، بخش بین‌الملل جشنواره افزود: ما باید برای بخش بین‌الملل جشنواره ارزش و احترام قائل باشیم، چراکه در این بخش فیلمسازان سینمایی از دیگر کشورها، وارد جشنواره می‌شوند و این جریان، تعاملی را رقم می‌زند که برای سینما بسیار ارزشمند خواهد بود.