احمد احمدی در گفت‌وگو با بانی فیلم:

هیچ سینماداری برای اکران فیلمی که شاخصه‌های فروش را ندارد، ریسک نمی‌کند

اکران فیلم‌های کودک، نیازمند حمایت ویژه است، یعنی باید بودجه کافی در اختیار آثار قرار بگیرد و شاهد تبلیغات گسترده به هنگام اکران فیلم‌ها باشیم.
احمد احمدی، تهیه کننده و مدیرفیلمبرداری سینما در گفت‌وگو با خبرنگار بانی فیلم، درخصوص اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گفت: جشنواره کودک مهم است و برگزاری آن، اهمیت دارد، اما باید در طول سال نیز به سینمای کودک فکر کرد و در جهت اعتلا، رشد و ترقی آن گام برداشت و به فکر بهبود وضعیت اکران فیلم‌ها بود تا فیلم‌ها امکان دیده شدن داشته باشند.
وی درباره وضعیت اکران فیلم‌های کودک، گفت: تدبیر جدید شورای عالی اکران مبنی بر این که سینماها برای گرفتن سرگروهی موظف به نمایش یک فیلم کودک در سال هستند، می‌تواند به وضعیت اکران فیلم‌های کودک کمی‌نظم دهد، اما باز هم تا شرایط آرمانی اکران فیلم‌ها فاصله داریم.
احمدی اظهار داشت: اکران فیلم‌های کودک، نیازمند حمایت ویژه است، یعنی باید بودجه کافی در اختیار آثار قرار بگیرد و شاهد تبلیغات گسترده به هنگام اکران فیلم‌ها باشیم. صداوسیما نیز در این خصوص می‌تواند با پخش تیزرهای رایگان به دیده شدن آثار کمک کند و یا درنظر گرفتن یک سرگروه سینمایی مخصوص به کودکان نیز می‌تواند کمی ایجاد دلگرمی کند.
احمدی گفت: البته در کنار بحث اکران، برای این که فیلمی دیده شود، کیفیت خوب نیز اهمیت پیدا می‌کند. در واقع، فیلم باید استانداردهای منطقی و فنی را دارا بوده و از پتانسیل کافی برای جذب مخاطب برخوردار باشد. فیلم‌ها می‌توانند با کیفیت هایی که دارند سینماداران را مجاب به اکران کنند، چرا که هیچ سینماداری برای اکران فیلمی که شاخصه های فروش را ندارد، ریسک نمی‌کند.
این تهیه کننده درخصوص ویژگی های کار خوب کودک، گفت: فیلم‌نامه رکن اصلی در کار کودک است که باید به خوبی پرداخته شود و ساختار درستی داشته باشد و در واقع، قصه خوب تاثیر زیادی بر فروش فیلم دارد. بعد از فیلم‌نامه موارد دیگری مثل فرمِ ساخت فیلم نیز اهمیت می‌یابد.
وی در خصوص استقبال بازیگران برای کار کردن در حوزه کودک، گفت: من اعتقاد دارم که اگر فیلمی قصه‌ی خوبی داشته باشد، بازیگران برای بازی در آن، ترغیب می‌شوند و درباره این موضوع نمی‌توان خیلی تفاوتی میان کار کودک با دیگر آثار قائل شد. از زاویه‌ای دیگر نیز معتقدم که کاری که کیفیتی خوب دارد در گیشه موفق خواهد بود و خیلی فرقی ندارد که از بازیگران چهره برای فیلم استفاده شود یا بازیگرانی که اسامی مطرحی ندارند، اصل مهم برای دیده شدن یک فیلم، فرم و محتوای خوب است.