بزرگداشت ۳ چهره سینمای کودک در سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

مراسم بزرگداشت سه چهره سرشناس سینمای کودک در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مریم سعادت، بازیگر و عروسک‌گردان، مهین جواهریان و علیرضا رضاداد سه سینماگری‌ هستند که مراسم بزرگداشت آنها در سی‌و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
مریم سعادت
مریم سعادت، بازیگر سرشناس سینما، تلویزیون و عروسک‌گردان متولد سال ۱۳۳۷ است. او لیسانس تئاتر عروسکی از دانشکده هنرهای دراماتیک دارد و عروسک‌ گردانی عروسک معورف «زی‌ زی‌ گولو» از جمله فعالیت‌های او در زمینه عروسک‌گردانی است. «پدر آن دیگری»، «متولد ۶۵»، «عملیات مهد کودک»، «تارزن و تارزان» تعدادی از فیلم‌های سینمایی است که سعادت در آنها به ایفای نقش پرداخته است. سعادت در سال‌های فعالیتش در حوزه سینما و تئاتر حضور پررنگی داشته است.
مهین جواهریان
مهین جواهریان کارگردان باسابقه سینما فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و کارگردانی انیمیشن از دانشگاه هنر است. او کارگردانی فیلم‌های «یکی بود یکی نبود»، «بارون میاد جرجر»، «دویدم و دویدم»، «ارشمیدس»، «به آفتاب سلامی دوباره خواهم داد»، «نه از خاکم» و … را برعهده داشته است و جوایز مختلف بین‌المللی و ایرانی را از جشنواره‌هایی چون هایدا ژاپن، منتخب ABU 2002 یونیسف، تقدیر در مجمع آسیای ژاپن پرایز NHK، جشنواره پویانمایی تهران، جشنواره رشد دریافت کرده است. تألیف کتاب «تاریخچه انیمیشن ایران» نیز از دیگر فعالیت‌های او در حوزه سینمای کودک به حساب می‌آید.
علیرضا رضاداد
علیرضا رضاداد متولد ۱۳۳۸، علاوه بر دبیری چندین جشنواره فیلم فجر، دبیر۶ دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بوده ‌است. رضاداد فارغ‌التحصیل دانش‌سرای معلم بوده و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داده ‌است. وی در طول سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ با تشکیل مجمع سینمای کودک و نوجوان، عضو هیئت مدیره این مجمع و در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان نیز عضو کمیته داوری بوده ‌است.
سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ٢٨ مرداد تا ۴ شهریور ٩٨ به دبیرى علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.