مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: تقویت قوه خیال در کودکان؛ زمینه‌ساز جامعه‌ای پویا و خلاق

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین افتتاح سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در تبریز تقویت قوه خیال در کودکان را زمینه‌ساز ایجاد جامعه‌ای خلاق و پویا عنوان کرد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، “سیدقاسم ناظمی” دراین آیین که در پردیس سینمایی ستاره باران برگزار شد، ضمن اظهار این مطلب افزود: اجازه بدهیم خیال در درون کودکانمان زندگی کند و قد بکشد، کودکان ونوجوانان نیاز دارند اتفاقات و رویدادهای پیرامون را خودشان تجربه کنند و ما به عنوان والدین باید این فرصت را فراهم کنیم.

وی افزود: اگر این اتفاق نیفتد ما در آینده  جامعه‌ای خلاق و پویا را تجربه نخواهیم کرد.

ناظمی گفت: خیال پردازی کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است و یک کودک علاوه بر این که می‌تواندزندگی خود را تغییر دهد و شرایط تازه‌ای برای خود خلق کند می‌تواند دانستی‌های جدیدی نیز بیاموزد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: سینما، ادبیات و هنر می‌تواند کمک کند تا کودکان ما تجربه بهره‌مندی از خیال را داشته باشند اما در این میان مطالعه و خواندن کتاب بیش از همه قوه تخیل را تقویت و تعمیق می‌کند چرا که در مطالعه، کودک خود آنچه را که می‌خواند به خیال مبدل می‌سازد.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از حوزه فکری و عرفانی و فلسفی ما به عالم خیال مربوط است و دنیا درصدد آن است که قوه خیال را در کودکان  پرورش و توسعه و تعمیق نماید.

وی با اشاره به اهمیت سینمای کودک و نوجوان اظهار داشت: سینمای کودک و نوجوان سینمای شریفی است که زمینه رشد فکری و فرهنگی کودکان را فراهم می آورد.

ناظمی تاکید کرد: فرهنگ  و هنر جامعه را به سمت زیست‌پذیری رهنمون می‌شود و از این رو باید زندگی فرهنگی در جامعه نهادینه شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا شاهد رویدادهای فرهنگی و هنری بیشتر و تاثیرگذارتری در سطح استان باشیم.

علی بینش مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت فعالیت‌های سینمایی در  پرورش و رشد تفکر کودکان و نوجوانان تاکید کرد: با راه اندازی انجمن سینماگران نوجوان توسط کانون شاهد معرفی استعدادهای بالقوه سینمایی کشور خواهیم بود.

وی همچنین از برگزاری همزمان جشنواره دوسالانه انیمیشن در اسفندماه سال جاری در استان‌ها خبر داد.

بینش با تبریک روز جهانی کودک و  آغاز آیین های بزرگداشت هفته ملی کودک، از اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری  همزمان این جشنواره قدردانی کرد.

گفتنی است با شروع به کار همزمان سی و چهارمین چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان علاقه‌مندان می توانند تا روز سه شنبه ۲۰ مهرماه هر روز در دو نوبت به تماشای آثار این جشنواره بنشینند.

 

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بخش استانی از ۱۶ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.