دبیر جشنواره از پنچمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران بازدید کرد

«علیرضا تابش» دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از کلاس‌های پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان بازدید کرد و با نوجوانان شرکت‌کننده در این کلاس‌ها به صورت برخط به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، صبح امروز یکشنبه ۱۸ مهر در دومین روز برپایی پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران، «علیرضا تابش» از محل برگزاری کلاس‌های المپیاد بازدید کرد و از نزدیک در جریان برپایی کلاس‌های برخط قرار گرفت.
در این بازدید که «حبیب ایل‌بیگی» مدیر المپیاد فیلمسازی نوجوانان و «محسن دلیلی» مدیر روابط عمومی جشنواره، تابش را همراهی می‌کردند، دبیر جشنواره از کلاس‌های هشت‌گانه المپیاد بازدید کرد.
او در بازدید از کلاس گروه ستاره با منتوری لیلا میرهادی،با نوجوانان حاضر در این کلاس برخط صحبت کرد. مهدیه میرعلیزاده یکی از نوجوانان این گروه خطاب به دبیر جشنواره گفت: ممنون که چنین کلاسی را برای ما تدارک دیدید، من خیلی چیزها از این کلاس یاد می‌گیرم و فکر می‌کنم المپیاد برای همه ما مفید است.
تابش در پاسخ این نوجوان گفت: باید قدر این مربیان و اساتید را بدانید. امیدوارم کلاس شما در این دوره موفق باشد و این المپیاد برای شما سراسر شورآفرینی کند و در آینده شما را در این حرفه موفق ببینیم.
همچنین در بازدید دبیر جشنواره از کلاس گروه هیجان، نادره ترکمانی، نوجوانان حاضر را به تابش معرفی کرد. دبیر جشنواره خطاب به نوجوانان این گروه گفت: امیدوارم شما را در تمام سطوح موفق ببینیم. انشالله پر انرژی باشید و روز آخر شما را با دست پر ببینیم.
در بازدید از گروه کانسپت، بابک نکویی که منتور این گروه است، درخصوص شیوه برپایی کلاس توضیح داد: بچه‌ها در خلال این کلاس موضوعات خود را بیان می‌کنند و با هم همفکری می‌کنیم تا به یک ایده ناب برسیم. همچنین به بچه‌ها می‌گوییم که ایده چیست و چه‌طور آن را به یک داستان تبدیل کنند.  یعنی ساختار داستانی را برای بچه‌ها باز می‌کنیم. این را هم باید اضافه کنم که بچه‌ها ذهن‌های خلاقی دارند و ایده‌های جالبی را ارائه می‌دهند و این مایه شگفتی ماست.

پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران از ۱۷ مهرماه تا ۲۱ مهر ماه برگزار می‌شود.