شور و حال جشنواره کودک در فضاسازی شهری اصفهان| نصب۱۵۰۰ پرچم در نصف‌جهان با محوریت جشنواره

این روزها همزمان با آغاز سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان فضای نصف جهان رنگ و بوی جشنواره کودک، فیلم ها و قهرمانان نوجوان را به خود گرفته است.

محمد جواد شمس‌آرا مدیر کمیته فضاسازی شهری جشنواره کودکان و نوجوان با اشاره به فضاسازی سطح شهر اصفهان متناسب با جشنواره فیلم‌ کودک اظهار کرد: بخشی از فضای شهری و المان‌های سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، بر مبنای فداکاری “علی لندی”، نوجوان ایذه‌ای و تصاویری از وی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه تلاش شده اتفاقی که این قهرمان نوجوان رقم زده در فضاسازی شهری جشنواره کودک ملموس شود، گفت: طرح‌هایی با شعار جشنواره امسال، سینما سرزمین خیال طراحی و در المان نگاتیوهای سطح شهر مورد استفاده قرار گرفته است؛ شعارهایی مانند «زندگی شبیه فیلمه، فرشته ها تماشا می کنن»، « زندگی شبیه فیلمه، سیمرغ شجاعت ببریم»، « زندگی شبیه فیلمه، نقش اول زندگی دیگران بشیم» و «زندگی شبیه فیلمه، نقش قهرمان را بازی کنیم» با موضوع علی لندی، قهرمانی و فداکاری، سینما و کودک طراحی و نصب شده است.

مدیر کمیته فضاسازی جشنواره کودکان و نوجوان با اشاره به نصب حدود ۵۵ «المان‌نگاتیو» روی سطح پل‌ها، چهار راه‌ها و میادین اصلی شهر اصفهان با محوریت شعارهای مذکور و تصویر علی لندی نصب شده است، بیان کرد: سعی کردیم در تمامی نقاط نصف جهان شور و حال و هوای جشنواره فیلم کودک را با این المان‌ها برای مردم ملموس تر کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین میدان امام حسین (ع) متناسب با حال و هوای جشنواره کودک فضاسازی شده و طرح دیواره پازلی ارگ جهان نما نیز همزمان با آغاز سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اکران شده است که به موضوع سینما و فداکاری علی لندی اختصاص دارد.

شمس آرا با تاکید بر اینکه برای فضاسازی بیرون سینماهای سطح شهر چندین تابلوی کارت پستال با رویکرد تعاملی نصب شده که فضای مناسبی برای عکاسی می آفریند، گفت: در این المان ها مردم در کنار علی لندی عکس یادگاری می گیرند. همچنین بیش از یک هزار و ۵۰۰ پرچم رنگی و شاد با توجه به همزمان شدن جشنواره کودک با ماه ربیع الاول و روز جهانی کودک در تمام مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان نصب شد تا نصف جهان بیش از پیش در شور و حال جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان سهیم شود.