داوری ۳۳ کودک و نوجوان شیرازی در سالن سبز تالار حافظ شیراز

۳۳ کودک و نوجوان در سالن سبز تالار حافظ شیراز آثار سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را داوری می‌کنند.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، روح‌الله رنجبری، مدیرگروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: هنر، بزرگ‌ترین ابزار یا گاه می‌توان تنها ابزار فرهنگ‌سازی به ویژه برای کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان هر کشور هستند، است. یکی از هنرهای نو و بسیار تأثیرگذار این روزهای جهان را باید سینما دانست که در همه زوایای زندگی انسان امروزی، دارای تاثیرگذاری است.

رنجبری با اشاره به این که کودکان را باید برای سازندگی، پیشرفت، آبادانی، سرافرازی و سربلندی ایران و ایرانی در جهان آماده کرد و هنر و به ویژه سینما، ابزاری برای این فرهنگ‌سازی، باروری و توانمندسازی است، افزود: در این راستا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، همزمان با سایر استان‌ها برای سومین بار، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را در شیراز نیز پخش خواهد کرد.

مدیرگروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: همه‌گیری بیماری کرونا از زمستان ۱۳۹۸، زمینه‌ای شد تا این جشنواره در سال ۱۳۹۹ برگزار نشود. امسال که با کاهش همه‌گیری و واکسیناسیون همگانی، این جشنواره بار دیگر برگزار شده است، ما نیز توانستیم با پیگیری‌های بسیار، بار دیگر فیلم‌های این جشنواره را در شیراز برگزار کنیم.

وی با اشاره به این که ویژگی بارز این جشنواره، داوری فیلم‌های از سوی کودکان و نوجوانان است، خاطرنشان کرد: امسال ثبت‌نام داوران به صورت اینترتی بود که ۳۳ کودک و نوجوان ۶ تا ۱۶ سال فارسی برای داوری فیلم‌ها ثبت‌نام کردند.

روح‌الله رنجبری با اشاره به این که تماشای این فیلم‌ها رایگان است، گفت: از آن جا که فیلم‌ها تنها در سالن سبز تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پخش می‌شود، در راستای پیروی از شیوه‌نامه‌های بهداشتی ما تنها می‌توانیم از یک دهم گنجایش سالن سبز بهره گیریم.  این جشنواره از روز ۱۶ مهرماه تا ۲۰ مهرماه، هر روز با پخش دو فیلم در ساعت‌های ۱۵ و ۱۷، در سالن سبز تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، پذیرای کودکان و نوجوانان دوست‌دار سینما خواهد بود.