دبیر جشنواره فیلم کودک در بازدید از مرکز آموزشی درمانی کودکان امام حسین (ع):

نام اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک مطرح است

بخشی از نشاط اجتماعی مستلزم کارهای فرهنگی است و خوشبختانه با تلاشی که مسئولان شهری اصفهان داشتند و همینطور سازمان یونسکو، چند سالی می‌شود که آوازه نام شهر اصفهان به عنوان «شهر دوستدار کودک» پیچیده و در جهان شناخته شده است.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش، دبیر سی‌ودمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان امروز چهارشنبه ۱۶ مرداد از مرکز آموزشی درمانی کودکان امام حسین (ع) در اصفهان بازدید کرد.
او در این رویداد با اشاره به نزدیک شدن به ایام برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: هجده سال است که شهر اصفهان میزبانی از جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد و امسال افتخار دبیری این دوره از جشنواره به من رسیده است.
وی ادامه داد: به همت شهرداری اصفهان، بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، خیل عظیم هنرمندانی که آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کرده‌اند و مهمانانی که از سراسر دنیا به اصفهان می‌آیند، جشنواره‌، به شیوه‌ای شایسته و درخور برگزار خواهد شد. جای خوشحالی است که افتتاحیه این رویداد، مصادف با عید سعید غدیر خم خواهد بود.
تابش همچنین اظهار داشت: واقعیت این است که بخشی از نشاط اجتماعی مستلزم کارهای فرهنگی است و خوشبختانه با تلاشی که مسئولان شهری اصفهان داشتند و همینطور سازمان یونسکو، چند سالی می‌شود که آوازه نام شهر اصفهان به عنوان «شهر دوستدار کودک» پیچیده و در جهان شناخته شده است. پس لازم است که مدیران و مسئولان این شهر در تمامی عرصه‌ها به قشر مهم و آینده‌ساز کشورمان یعنی کودکان و نوجوانان توجه داشته باشند.
دبیر جشنواره در ادامه تصریح کرد: البته بیمارستان کودکان امام حسین (ع) فقط از بچه‌های شهر اصفهان میزبانی نمی‌کند، بلکه از سراسر کشور مراجعه کننده دارد و کودکان اغلب شهرهای ایران، زیر نظر پزشکان و متخصصان اصفهانی مراحل درمان خود را طی می‌کنند.
تابش ضمن اشاره به استقبال هنرمندان از جشنواره گفت: مجموعه هنرهای نمایشی در این سال‌ها به مسائل روانشناسی کودکان و نوجوانان و هم به سلامت پزشکی آن‌ها در قالب فیلم، سریال، تئاتر و انواع هنرهای نمایشی پرداخته است و این اتفاقات را با شیوایی بیان به زبان هنری به تصویر کشیده و عرضه کرده است. من اطمینان دارم که در زمان برگزاری جشنواره نیز هنرمندان شاخصی که به اصفهان می‌آیند، به بهانه عید غدیر و شادی و سروری که جریان دارد، از این بیمارستان بازدید و از کودکان این محل عیادت خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: درست است که ما برای بچه‌های اصفهانی در یازده سالن سینما فیلم‌ها را در چند نوبت اکران و مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را ارائه می‌کنیم، اما حضور ما در این بیمارستان تاکید و پیامی خواهد بود به این معنا که ما به فکر این قشر از کودکانمان که دچار عارضه و بیماری هستند نیز هستیم.
تابش همچنین اظهار داشت: مسئولیت ما در بخش فرهنگ و رسانه بسیار سنگین است، چراکه بچه‌های این نسل همانطور که هوش متفاوت و زیادی نسبت به دیگر نسل‌ها دارند، با معضلات متفاوتی نسبت به دیگر نسل‌ها نیز دست‌به گریبان هستند و این وظیفه برای ما وجود دارد که روزآمدی را تجربه کنیم و باید ذائقه، هوش، معضلات و مسائل آن‌ها را لمس کنیم.