همزمان با جشنواره فیلم کودک؛ بردسیر پس از ۲۰ سال صاحب سالن سینما شد

شهرستان بردسیر کرمان با افتتاح سالن سینمای دکتر ناظرزاده بعد از حدود ۲ دهه دوباره صاحب سینما شد.

به گزارش ایرنا، روز دوشنبه  همزمان با برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان محلی تنها سالن سینما در بردسیر افتتاح شد.

سالن این سینما در واقع سالن اجتماعات دکتر ناظرزاده است که سال‌ها قبل در زمین اهدایی این خیر فرهیخته برای استفاده هنرمندان احداث شده و محل اجرای برنامه های فرهنگی و هنری بود اما تجهیزات سینمایی آن جدید و به روز بوده که طی یک سال اخیر تهیه شده است.

حدود ۲ دهه قبل سینمایی در بردسیر توسط بخش خصوصی در یک سوله متعلق به کارخانه قند راه اندازی شد اما به دلایل نامعلوم و بی‌میلی سرمایه گذار به ادامه کار، تجهیزات آن جمع‌آوری و سالن به حال خود رها شد.

اعتبار صرف شده برای این سینما ۱۷۰ میلیون تومان اعلام که توسط دولت و شرکت جهان فولاد سیرجان تامین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در حاشیه افتتاح این سینما به  خبرنگار ایرنا توضیح داد: سینمای بردسیر سال گذشته تجهیز شده بود، ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا، امکان افتتاح و اکران فیلم در آن محقق نشد و امروز خوشبختانه به بهانه برگزاری جشنواره کودک توانستیم هم شاهد افتتاح آن باشیم و هم مردم بردسیر بعد از قریب دو دهه وقفه، می توانند دوباره به تماشای فیلم‌های روز سینما بنشینند.

احمد علیزاده افزود: سه شهر بردسیر، بافت و رفسنجان در کرمان امسال همزمان با شهرهای دیگری در کشور، میزبان برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان هستند و ۲ سینمای بافت و بردسیر در حاشیه همین جشنواره افتتاح شدند.

وی گفت: این جشنواره هر ساله در اصفهان برگزار می شود و امسال استان کرمان بیشترین شهرهای میزبان را داشت.

علیزاده همچنین از مساعدت مالی و توجه صنایع شهرستان به حوزه فرهنگ و هنر قدردانی کرد و گفت: باعث خوشحالی است که مدیرعامل یک شرکت صنعتی اعتقاد دارد حوزه فرهنگ و هنر بردسیر نیز باید به اندازه حوزه صنعت آن تقویت شود.

وی میزان اعتباری که دولت برای راه اندازی سینمای بردسیر تامین کرده را ۱۰۰ میلیون تومان و کمک بخش خصوصی که شرکت جهان فولاد سیرجان متقبل شده را ۷۰ میلیون تومان عنوان کرد.

مراسم افتتاح سینمای دکتر ناظر زاده با اکران فیلم «سوییپر» ، قدردانی از تعدادی از بازیگران و عوامل این فیلم سوییپر و نیز تشکر از مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان همراه بود.

سوییپر و پسرم رسول فیلم‌های کرمانی حاضر در جشنواره امسال هستند.

فیلم سینمایی سوییپر با توجه به شعار سال (تولید ملی، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها) در ژانر کودک و نوجوان به موضوع مهم کشاورزی و تولید در استان کرمان می‌پردازد.

این فیلم توسط بخش خصوصی و با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان و همکاری شهرداری انار در لوکیشن‌هایی در شهر کرمان، محی آباد و شهرستان انار فیلمبرداری و با حضور نوجوانان داوطلب تهیه شده است که برای اولین بار در فیلم بازی می کنند.

فیلم پسرم رسول روایتگر ماجرای پسری است که پدرش دچار بیماری و مشکلات است. این فیلم که داستانش به سردار قاسم سلیمانی گره خورده است به کارگردانی نبی قلی زاده و تهیه کنندگی نازنین پیرکاری تهیه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان امروز همچنین از چند فضای فرهنگی و هنری در بردسیر از جمله آمفی تئاتر روباز شهید خسروی در محله بهجرد که توسط شهرداری بردسیر ایجاد شده و گالری کتاب پدربزرگ که بزرگترین محل فروش و عرضه کتاب در شهرستان است بازدید کرد.

بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.