براهیمی: استقبال از پوشش تلویزیونی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان قابل توجه است/ از ظرفیت نوجوانان در تهیه برنامه زنده استفاده می‌کنیم

تهیه کننده و برنامه ساز ویژه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان درباره پوشش جشنواره امسال از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی را مطرح کرد.

«ساعد براهیمی» تهیه کننده برنامه «رخداد» ویژه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با ستاد جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درباره پوشش تلویزیونی این جشنواره بیان کرد: رسالت برنامه «رخداد» در شبکه دو تلویزیون پوشش اخبار جشنواره امسال است. این برنامه ۵ سال سابقه دارد و همه برنامه‌های حوزه کودکان و نوجوانان را شامل می‌شود‌. به غیر از مجری برنامه ۴ خبرنگار نوجوان در کنار مجری هستند که اخبار را پوشش می‌دهند.

براهیمی در ادامه گفت: ما حدود شش سال است که با جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان همکاری داریم. این جشنواره، یکی از جشنواره‌های نامی کشور است که در آن از خبرنگاران و داوران نوجوان استفاده می شود.

او گفت: برنامه ما در روزهای برپایی این رویداد این بود که به صورت مستقل اخبار هرروزه جشنواره را پوشش دهیم و به قسمت‌های مختلف جشنواره سر بزنیم. پیش از شیوع ویروس کرونا حتی در شهر اصفهان به غیر از پوشش اخبار مربوط به جشنواره از حال و هوای شهر هم خبردار می‌شدیم. سعی کرده‌ایم برنامه‌ای پویا و به دور از گزارش‌محوری داشته باشیم تا حال و هوای جشنواره به خوبی به مخاطبان‌مان منتقل شود.

 

او بیان کرد: در خصوص استقبال از برنامه ما مخاطبان باید نظر بدهند اما در این سال ها مثلا دیده شده است در نمایشگاه کتاب استقبال از استان‌های مختلف در برنامه ما در سطح قابل قبولی انجام شده است. سعی می‌کنیم از ظرفیت نوجوانان استفاده کنیم و ارتباط این قشر را با حال و هوای جشنواره را جویا می‌شویم. قطعا اگر سوالی توسط نوجوانان در دسترس ما پیش بیاید، سوال یکسان مخاطبان تلویزیونی ما است و پاسخ خواهیم داد. برنامه ما ۵ سال روی آنتن است و دبیرخانه‌ها تقاضای پخش آن را داشتند و اگر برنامه موفقی نبود قطعا ما ۵ سال نمی‌توانستیم روی آنتن برنامه داشته باشیم.