توسط «سعید نجاتی» کارگردان هنری مراسم| جزئیات مراسم پایانی پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان اعلام شد

اختتامیه پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح فردا چهارشنبه بیست و یکم مهرماه با اجرای «نواب محمودی» در ساختمان شماره ۳  بنیاد سینمایی فارابی برگزار خواهد شد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «سعید نجاتی» کارگردان هنری مراسم اختتامیه پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان درباره جزئیات برگزاری این مراسم گفت: همانند برنامه‌های مختلف جشنواره، اختتامیه المپیاد هم از تلویزیون تعاملی تیوا به صورت آنلاین پخش می‌شود. همچنین مراسم اختتامیه به صورت زنده از صفحات رسمی جشنواره و المپیاد در اینستاگرام پخش خواهد شد.

او افزود: همانند تجربه سال‌های قبل، امسال هم نمی‌خواهیم بچه‌ها را خسته کنیم و برنامه را در مدت‌زمان طولانی برگزار کنیم و تا جایی که امکان دارد، سعی خواهیم کرد که زمان برنامه را کاهش دهیم و سریع‌تر به بخش مطلوب و مورد علاقه بچه‌ها که اهدای جوایز و مدال‌هاست برسیم.

نجاتی گفت: علاوه بر گزارش‌هایی که به صورت تصویری ارائه می‌دهیم، سخنرانی‌های این مراسم مشخص است و «حبیب ایل‌بیگی» مدیر المپیاد و «علیرضا تابش» دبیر جشنواره، در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.

کارگردان هنری مراسم اختتامیه پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در ادامه گفت: جوایز المپیاد به دو بخش تقسیم می‌شود، بخش فیلم که در این بخش عده‌ای از افراد  فیلم ارسال کرده بودند و بخش ایده که در این بخش دوستانی که ایده ارائه داده بودند و در این مدت با مربیان در گروه‌های مختلف کار کردند حائز رتبه خواهند شد. داوران طرح‌های نهایی ارسال شده را داوری می‌کنند و نتایج داوری را محرمانه نگه می‌دارند تا در مراسم اختتامیه اعلام شود.

نجاتی در زمینه ویژه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مراسم اختتامیه اعلام کرد: در این مراسم دو اتفاق ویژه خواهیم داشت که یکی از آن‌ها این است که ما میزبان چند نفر از المپیادی‌هایی هستیم که سه دوره متوالی همراه با المپیاد بودند و یا فیلم و ایده برای المپیاد ارسال کردند که اثرشان پذیرفته شده و امسال سال آخری است که آن‌ها با توجه به سنشان می‌توانند در المپیاد حضور داشته باشن. در این دوره قرار است به این افراد لوح تقدیر اهدا شود و  تجلیل کوچکی از آن‌ها صورت گیرد.

او ادامه داد: همچنین  هرساله تعداد زیادی از مربیان برای جشنواره فیلم ارسال می‌کردند و ما فکر کردیم که چگونه یک تعداد زیادی فیلم از یک شهر ارسال شده است و  حتماً یک مربی خوب بالای سر آن‌ها بوده… بر همین اساس سعی کردیم از آن مربیان تجلیل کنیم. بر این اساس، امسال از سه مربی از شهرهای مختلف که بیشترین تعداد آثار ارسالی را داشته ‌اند، قدردانی خواهد شد.