گزارش نشست «جعبه کوچک» در خانه جشنواره

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «جعبه کوچک» ساخته محمد بصیری با حضور عوامل سازنده این فیلم و با اجرای «سیدرضا صائمی» در سالن شماره ۲ سینما فرهنگ برگزار شد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «محمد بصیری» کارگردان اثر در ابتدا درباره دلیل توجه به سینمای کودک در اولین تجربه خود، گفت: قبل از اینکه وارد حوزه کودک شوم، تله‌فیلمی با مضمون کودک کار کرده بودم که مورد استقبال قرار گرفت. کار با کودک را دوست دارم و سعی کردم حتی در سریال‌هایی که ساخته‌ام از کودکان استفاده کنم زیرا کار کودک، فضای خلاقانه‌تری دارد.
او درخصوص جایگاه فانتزی در سینمای کودک گفت: ما چهل صحنه فانتزی تصویربرداری کردیم که مجموعا سه دقیقه بود اما نشد که این صحنه‌‌ها را به فیلم اضافه کنیم و امیدواریم که بتوانیم آن‌ها را به فیلم اضافه کنیم.
در ادامه، «علی عباسی» بازیگر این فیلم درباره حضور در این فیلم گفت: پیش از این در سریال «سه دونگ سه دونگ» ایفای نقش کرده بودم و در کار دیگر آقای بصیری هم بازی کرده بودم. در این فیلم همبازی‌های من کودکان هستند و کار با کودک تفاوت‌هایی با همکاری با بازیگر بزرگسال دارد زیرا او با این کار آشنا نیست و همه چیز را واقعی می‌بیند.

محمد طاها بهروزپور بازیگر نوجوان درباره حضور در این فیلم گفت: قبلا هم تجربه بازیگری داشتم اما این اولین فیلم سینمایی بلندی بود که بازی کردم.
حسام صیادی دیگر بازیگر نوجوان کار هم عنوان کرد: این اولین فیلم سینمایی من بود و خوشحالم که در کنار آقای بصیری کار کردم. موضوع فیلم در مورد دوستی بود و همه با هم همکاری داشتند و به یک‌دیگر کمک می‌‌کردند.
مجید امینی هم یکی دیگر از بازیگران نوجوان این کار از همکاری با علیرضا خمسه گفت: آقای خمسه مکمل من بود و در ایفای نقش به من کمک می‌کرد و شبیه به پدر من بود.
بصیری توضیح داد: آقای خمسه رابطه خوبی با بچه‌ها داشت و زمان انتخاب بازیگر نام ۴۵ بازیگر را نوشتم و بعد از آن که با آن‌ها به توافق نرسیدیم به یکباره به یاد آقای خمسه افتادم. تمام چیدمان فیلم بعد از انتخاب آقای خمسه تغییر یافت. تمام صحنه‌های تلخ در نگاهم شیرین شد و آقای خمسه هم همکاری با این فیلم را پذیرفت.

بصیری درخصوص حضور «ایرج خواجه‌امیری» در فیلم «جعبه کوچک» عنوان کرد: ما در این فیلم دوست داشتیم ‌کوچک‌ترین خواننده ایران و بزرگ‌ترین خواننده ایران از نظر سنی را در کنار هم نشان دهیم.