شهردار اصفهان در بیمارستان کودکان امام حسین(ع): به دنیای خیال بچه‌ها احترام بگذاریم

بیمارستان کودکان امام حسین(ع) که چند روزی برنامه‌های جشنواره کودک و نوجوان در آن برگزار می‌شد، امشب میزبان شهردار کلانشهر اصفهان بود.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، شهردار اصفهان عصر با حضور در بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین (ع) در جشنی که به مناسبت سی و چهارمین جشنواره کودک و نوجوان اصفهان برگزار شده بود، شرکت کرد.

علی قاسم‌زاده به همراه رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ابتدا با حضور در دفتر ریاست بیمارستان در جریان فعالیت‌ها و اقدامات جاری آن قرار گرفتند و سپس با حضور در سالن اجتماعات در جشنی که برای کودکان در نظر گرفته شده بود، شرکت کردند.

کودکان بستری در بیمارستان از چند روز قبل، برنامه‌های مفرح و جذابی را در این سالن شاهد بودند و کودکان بستری در اتاق‌های دیگر نیز از طریق گیرنده‌های تلویزیون این برنامه‌ها را مشاهده می‌کردند.

شهردار اصفهان با حضور در این سالن در جمع کودکان و خانواده‌هایشان اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که امروز توفیق حاصل شد تا شادی را به اینجا بیاوریم و در کنار شما، قدردان شما و کادر درمان باشیم که عمر خود را وقف سلامت جامعه کرده‌اند.

قاسم‌زاده اظهار امیدواری کرد: کمتر شاهد حضور کودکان در محیط درمان باشیم.

وی خطاب به کودکان حاضر در سالن اجتماعات بیمارستان امام حسین (ع) و کودکانی که از طریق گیرنده‌ها شاهد برنامه بودند، گفت: امیدوارم این لحظات شاد و برنامه امروز به فرآیند درمان شما کمک کند و با روحیه و نشاطی که پیدا می‌کنید هرچه زودتر بهبودی کامل حاصل شود و ما در شهر در کنار خانواده در شادی‌هایتان شریک باشیم.

قاسم‌زاده سپس در پیام اختتامیه جشنواره که در سالن اجتماعات بیمارستان قرائت شد، عنوان کرد: از همه عزیزانی که در این یک هفته زحمت کشیدند و کمک کردند تا این اتفاق خوب فرهنگی هنری در شهر اصفهان شکل بگیرد، تشکر می‌کنم.

وی افزود: امروز ما در کانون تجمع کودکانی هستیم که در بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین (ع) بستری هستند، کودکانی که نتوانستند در شهر و فَضای شهری در کنار ما باشند؛ ما آمدیم تا شادی خودمان را در بیمارستان با این عزیزان تقسیم کنیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: خدا را شاکرم که امروز اینجا هستیم و از این طریق توانستیم التیام درد این بچه‌های عزیز باشیم، به این امید که به زودی این عزیزان را در کنار خودمان در شهر داشته باشیم.

قاسم زاده تصریح کرد: شعار جشنواره ما با عنوان “سرزمین خیال” به خوبی انتخاب شده بود، از آن جهت که همه انسان‌ها با آرزو و آرمان زندگی می‌کنند.

وی افزود: در کودکی خیال بچه‌ها، دنیای آنها است و ما باید به این دنیا احترام بگذاریم و هرچه که در دنیای خیال بچه‌ها مهم است باید برای ما نیز مهم باشد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اگر روزی بچه‌ها احساس کنند ما در دنیای خیالی آنها تصرف می‌کنیم یا دنیای آنها را به شوخی و بازی گرفتیم و یا دنیای آنها را جدی نگرفتیم، این ممکن است آنها را نگران کند.

قاسم زاده افزود: مهم‌ترین عنصر در خیال بچه‌ها، نقطه اتکا و آرامش آنها یعنی مادر است و اگر روزی کودک احساس کند مادرش از او گرفته می‌شود، نگران و مضطرب می‌شود چرا که تمام دنیای کودک مادرش است و حس تعلق به مادر به کودک آرامش می‌دهد.

وی اضافه کرد: نباید آنچه بچه‌ها را نگران و مضطرب می‌کند در آثار ما آورده شود و دنیای خیالی آنان باید محترم شمرده و مورد اعتماد و اعتنا بقیه به خصوص اهالی هنر باشد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بسیاری از آثاری که در جشنواره ارائه شده است و در سال‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم، این موج مثبت و امیدوار کننده را داشت و امیدوارم سال‌های بعد نیز همین گونه باشد تا به دنیای خیال بچه‌ها احترام بگذاریم و شادی، نشاط و امید را در بچه‌هایمان تقویت کنیم.

قاسم زاده گفت: آن چیزی که در کودکی به آن خیال می‌گوئیم، در نوجوانی و بزرگسالی تبدیل به آرمان می‌شود، همان طور که در خیال کودکان برخی چیزها خیلی مهم است، در دنیای آرمانی نوجوان و جوان نیز برخی چیزها مهم است، چیزهایی که به او آرامش می‌دهد و نقاط اتکا روحی، روانی و عاطفی آنها است.

وی ادامه داد: در تولید آثار برای بزرگسالان نیز باید مراقب باشیم تا به نقاط اتکا ایمانی و اعتقادی جامعه آسیب نزنیم.

شهردار اصفهان افزود: سرزمین از نقاط اتکا ایمانی و اعتقادی است؛ اگر من به عنوان هنرمند اثری تولید کنم که به تعلق جامعه نسبت به سرزمین خودشان آسیب بزند، فرمی است که شاید هیچ وقت بخشیده نخواهد شد.

قاسم زاده تصریح کرد: دین، اعتقادات، سرزمین، تاریخ و ادبیات از تعلقات مردم است و هرچند آثار آسیب زننده اندک است، اما همان اندک به علت تأثیر هنری که دارد، می‌تواند آسیب‌زا باشد.

وی اضافه کرد: اگر ما در آثار هنری به نقاط اتکا هویتی و آرمانی مردم آسیب بزنیم، ادبیات، تاریخ و سرزمینمان را به تمسخر بگیریم، به هویت مردم آسیب رسانده‌ایم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: فیلمی که در آن ما تشویق به مهاجرت می‌کنیم، فیلمی که در آن تبلیغ ادبیات غیر فارسی می‌کنیم و اعتقادات مردم را به نوعی به شوخی و استهزا می‌گیریم، به نوعی ضربه زدن به آرمان‌های اجتماعی، آرامش اجتماعی و فرهنگ سلامت اجتماعی است.

قاسم زاده تاکید کرد: فردی که نقاط هویتی و ریشه‌هایش که سرزمین، دین و ادبیات است، آسیب ببیند، همانند برگی معلق در هوا، ممکن است چند روزی احساس جولان، شادی و خوشی کند، اما این برگ چون ریشه ندارد، می‌خشکد، به زمین می‌افتد و زیر دست و پا لگدمال خواهد شد.

وی ادامه داد: لذا در تولید آثار هنری باید بسیار مراقب هویت و ریشه‌هایمان باشیم که البته اکثر هنرمندان ما نگاه سرزمینی، اعتقادی و هویتی دارند و بیان این مطالب صرفاً بیان یک دغدغه بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه جامعه هنری ما جامعه ارزشمندی هستند که برای ارتقا هویت ملی‌، اجتماعی و دینی‌شان فیلم می‌سازند، خاطرنشان کرد: من از اصفهان شهر فرهنگ و هنر از همه هنرمندان به خصوص عزیزانی که در عرصه کودک فعالیت می‌کنند، تشکر و از اینکه اصفهان را به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر و پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب کردند و برای برگزاری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان پسندیدند، قدردانی می‌کنم.

قاسم زاده گفت: ما علاقه‌مند هستیم دبیرخانه دائمی جشنواره در اصفهان مستقر شود و جشنواره ما در یک هفته خلاصه نشود تا در طول سال نیز کودکان و نوجوانان ما بتوانند از این موهبت استفاده کنند.

در پایان این مراسم از همسر و دو فرزند شهید مدافع سلامت، سید محمد معینی نجف آبادی، از کارکنان بیمارستان امام حسین (ع) که در حین خدمت، به کرونا مبتلا شد و درگذشت، با اهدای لوح و جوایزی با حضور شهردار اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس بیمارستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تقدیر به عمل آمد.