پژمان بازغی: فیلم‌های کودکانه باید با نگاه کودکان ساخته شود

مجری برنامه کودک شو گفت: کودکان و نوجوان به فیلمی نیاز دارند که با یک نگاه کودکانه ساخته شده باشد، ما داستان های کهن و کودکانه زیادی داریم که می توانیم بر اساس آنها فیلم های خوبی بسازیم.
پژمان بازغی در گفت و گو با خبرنگار ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، بی هویتی و دوگانگی کودکان و نوجوانان را بزرگ ترین دغدغه آنها دانست و اظهار کرد:‌ مهاجرت خانواده ها به شهر های بزرگ باعث دوگانگی فرهنگی و تغیر هویت فرهنگی در کودکان و نوجوانان شده که این اتفاق دغدغه ای است که می توان فیلم های زیادی درباره آن طراحی کرد.

وی با اشاره به بازگشت فیلم های کودک به سبد اکران، ادامه داد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان رویدادى مقطعی است و مشکلاتی در زمینه اکران فیلم ها بعد از برگزاری جشنواره وجود خواهد داشت، اما اگر شورای اکران با دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان تعامل داشته باشد و در اکران فیلم های سینمای کودک تعادل برقرار کند، مشکل اکران ها حل خواهد شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به برگزاری سومین المپیاد فیلم سازی گفت: ذات سینما دوربین است و چه بهتر که با حمایت ارگان های مربوطه مانند سینمای جوان، دوربین و تجهیزات سینمایی مناسب در اختیار نوجوانان قرار بگیرد تا بتوانند سینما را تجربه کنند.

بازغی افزود:‌ ساختار سینمای کودک تغیری نکرده است، چراکه تغیر زمانی شکل می گیرد که فیلم فرصت ارائه داشته باشد. در زمان ما و در دهه شصت فیلمسازها تنها برای کودکان و نوجوانان فیلم می ساختند و به قدری داستان فیلم ها جذاب بود که بزرگسالان نیز جذب فیلم می شدند.

وی ادامه داد: فیلم هایی که امروزه برای کودکان ونوجوان ساخته می شود به بهانه کودکان مسیری را ایجاد می کنند که بزرگسالان وارد آن شوند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به فضای شهر اصفهان در زمان برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: فضای شهر اصفهان باید متناسب با جشنواره فیلم کودک و نوجوان باشد و حال و هوای جشنواره فیلم کودک را بتوان در آن لمس کرد و با توجه به برگزاری سی و دومین دوره از برگزاری جشنواره، مدیران شهری اصفهان باید تجربه های خوبی در زمنیه تبلیغات کسب کرده باشند.

بازغی ادامه داد: کودکان و نوجوان به فیلمی نیاز دارند که از نگاه یک کودک ساخته شده باشد و ما داستان های کهن و کودکانه زیادی داریم که می توانیم با نگاهی کودکانه به آنها بپردازیم.

وی با اشاره به حضورش در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان ونوجوان اظهار کرد: امسال با فیلم «بازیوو» در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان حضور خواهم داشت.