مدیر امور استان‌های سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک؛ استقبال مردم از جشنواره۳۴ در استان‌ها، غافلگیرکننده بود

«علی تاجیک» مدیر امور استان‌ها درباره عملکرد جشنواره در بخش استانی گفت: علی‌رغم تمام محدودیت‌‌های کرونایی، جشنواره در همه استان‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌ها بسیار خوب برگزار شد و استقبال کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان ستودنی بود. امیدوارم در سال‌های بعد هم شاهد چنین استقبالی باشیم و بچه‌های بیشتری بتوانند فیلم‌ها را ببینند و داوری کنند.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مدیر امور استان‌های سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گفت: امسال برنامه‌هایی برای اجرا در تهران، اصفهان و دیگر شهرها ارایه شد و بعد از فراز و نشیب‌هایی که وجود داشت، به همت دبیر و ستاد برگزاری جشنواره، سازوکار اجرایی این دوره از جشنواره در سراسر کشور، ابلاغ شد. در ادامه قرار بر این شد تا هر استانی که آمادگی دارد،  میزبان جشنواره باشد. در ادامه و بعد از هماهنگی‌های لازم، با حکم «علیرضا تابش» دبیر جشنواره، دبیران جشنواره در هر استان مشخص شدند و مجموعه منسجمی در هر استان تشکیل شد. در نهایت ما از مجموع ۳۲ استان و ۴ منطقه آزاد، توانستیم این دوره جشنواره را در ۲۰ استان و منطقه آزاد برگزار کنیم و با برپایی اختتامیه در هر استان، دفتر فعالیت‌ جشنواره‌ای سینمای کودک و نوجوان در نقاط مختلف کشور به خوبی بسته شد.

تاجیک ادامه داد: امسال باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، فیلم‌های حاضر در جشنواره، همزمان با تهران و اصفهان، در شهرستان‌ها هم به نمایش گذاشته شدند. بعد از اینکه هماهنگی‌های لازم با مراکز استان‌ها انجام شد فیلم‌ها ارسال و سینماها آماده اکران شدند. بر این اساس جشنواره در شهرستان‌ها ۲۰ مهر و در تهران و اصفهان ۲۱ مهرماه پایان یافت.

او اظهار داشت: علی‌رغم تمام محدودیت‌‌های کرونایی، جشنواره در همه استان‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌ها بسیار خوب برگزار شد و استقبال کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان ستودنی بود. امیدوارم در سال‌های بعد هم شاهد چنین استقبالی باشیم و بچه‌های بیشتری بتوانند فیلم‌ها را ببینند و داوری کنند.

مدیر امور استان‌های جشنواره سی و چهارم افزود: نمایش فیلم‌ها در شهرستان‌ها در دو سانس انجام شد و داوران کودک و نوجوان با ۳۰ در صد ظرفیت سالن‌ها، فیلم‌ها را دیدند و رای دادند. نکته جالب توجه این است که کودکان و نوجوانان، با توجه به آموزش‌هایی که دیده بودند، سعی کردند فیلم‌ها را با دقت ببینند و به عنوان کارشناس و نقدکننده، فیلم‌ها را داوری کنند. در کنار نمایش فیلم‌ها، برنامه‌های جنبی دیگری از جمله کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های مختلفی را داشتیم.

او در پایان گفت: امسال با وجود محدودیت‌ها توانستیم جشنواره را نیمه حضوری برگزار و چراغ برخی از سینماها را روشن کنیم. خانواده‌ها از فیلم‌ها استقبال کردند که غافلگیرکننده بود و ما برنامه‌های خوبی در استان‌ها داشتیم. امیدواریم سال آینده بتوانیم با شرایط بهتری جشنواره را در استان‌ها برگزار کنیم.