آخرین حضور جهانی محصول فارابی؛

«پسران دریا» در جشنواره‌ بوسان روی پرده می‌رود

«پسران دریا» از محصولات بنیاد سینمایی فارابی در بخش غیررقابتی جشنواره بوسان به نمایش در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، فیلم سینمایی «پسران دریا» ساخته افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی و به تهیه کنندگی بهروز نشان در بخش غیر رقابتی هفدهمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان بوسان کره جنوبی روی پرده می‌رود.

«پسران دریا» پیش از این در بخش پانورامای جشنواره‌ شانگهای، جشنواره سینه‌کید هلند، بخش اسپکتروم سینمای ایران در جشنواره چنای هند و بخش کودک جشنواره داکای بنگلادش به نمایش درآمده است. همچنین این فیلم پروانه زرین بهترین فیلمنامه (افشین هاشمی، حسین قاسمی‌جامی)، بهترین فیلم (بهروز نشان) و بهترین بازیگر نوجوان (یاسین حبیب‌پور) را در سی ‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را دریافت کرده و کاندیدای پروانه زرین بهترین کارگردانی بوده است.

اکران این فیلم از امروز چهارم خرداد در سینماهای سراسر کشور آغاز شده است.

در «پسران دریا» مونا فرجاد در کنار دو نوجوان از شمال و جنوب کشور به نام‌های یاسین حبیب‌پور و منیب بزرگ‌زاده به همراه پیام امیرعبدالهیان، مهنوش شیخی، حسن خلدون، علی بحری، آیسان حدّاد و افشین هاشمی بازی کرده‌اند.

«پسران دریا»، ششمین فیلم افشین هاشمی است که با همکاری حسین جامی و تهیه‌کنندگی بهروز نشان ساخته شده و بنیاد سینمایی فارابی در ساخت آن مشارکت داشته است و پخش آن را نمایش گستران برعهده دارد.

هفدهمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان بوسان کره جنوبی از ۱۷ تا ۲۷ تیرماه ۱۴۰۱ (۸ تا ۱۷ جولای ۲۰۲۲) برای نخستین بار امسال طی ۱۰ روز برگزار می‌شود.