در گفت‌وگو با صبا عنوان شد؛ عدالت و محرومیت‌زدایی فرهنگی؛ محورهای المپیاد ششم

دبیر اجرایی ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران همزمان با آغاز برگزاری این رویداد درباره محوریت‌های این رویداد گفت: امسال تمرکز المپیاد بر بحث عدالت‌ فرهنگی و محرومیت‌زدایی فرهنگی در کل کشور بوده است.

آزاده غفاری در گفت‌وگو خبرنگار سینمایی صبا با اشاره به کم و کیف برگزاری این رویداد بیان کرد: در این دوره از المپیاد بیش از ۵۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه رسید که پس از انتخاب اولیه و به‌گزینی توسط سه عضو هیات انتخاب تعداد ۳۵ فیلم و ایده از ۳۵ نوجوان به المپیاد ششم راه یافتند.

او با اشاره به اهداف و رویکردهای این دوره از المپیاد توضیح داد: امسال تمرکز بر بحث عدالت‌ فرهنگی و محرومیت‌زدایی فرهنگی در کل کشور مطرح بوده است، تنها ۹ اثر از استان تهران در المپیاد ششم شرکت دارند و بقیه آثار متعلق به نوجوانانی است که بعضا از مناطق کم برخوردار حتی مناطق دورافتاده در المپیاد شرکت کرده‌اند.

غفاری ادامه داد: این رویداد می‌تواند فرصت دیده شدن فیلم‌ها و ایده‌های بچه‌ها را که شاید در شرایطی دیگر کمتر پیش بیاید، فراهم می‌کند. این ۳۵ نوجوان فیلمساز و صاحب ایده به عنوان منتخب در تهران مهمان ما هستند و دوره‌های منتورینگ و آموزش را از امروز یکم بهمن به مدت سه روز برای آن‌ها خواهیم داشت.

او در پایان ابراز امیدواری و بیان کرد: امیدواریم سال‌ها بعد وقتی به آمار ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران نگاه و اسامی شرکت کنندگان را مرور می‌کنیم، نام‌هایی را ببینیم که جزو سینماگران درجه یکی کشورمان هستند و صنعت سینما را آن‌ها ساخته و اداره می‌کنند. همچنین با حضور استادان به نام که به عنوان منتور و مربی در رویداد حضور دارند، شاهد نتایج درخشانی باشیم.

ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران به همت بنیاد سینمایی فارابی تا سوم بهمن ۱۴۰۱ در تهران در حال برگزاری است.