۱۰ فیلم جشنواره کودک و نوجوان در گیلان اکران می‌شود

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: در اکران همزمانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در استان، ۱۰ فیلم اکران می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سید امیر مصباح افزود: داستان های باغ جادویی آنتون کرینگز، جزیره گنج، جوانمردان، اینجا خانه من است، غرغرو وارد می شود، تورنادو، منطقه پرواز ممنوع، بیست و سه نفر، قطار آن شب و پویانمایی بنیامین فیلم های قابل اکران در جشنواره یادشده است.
وی اظهار داشت: اکران همزمانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان از سی و یکم‌ مردادماه آغاز و تا چهارم شهریور ادامه می یابد.
مصباح بیان کرد: امسال در اکران همزمانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان بخشی از داوری به عهده دانش آموزان استان نهاده شده است.


وی افزود: امسال بخشی از جوایز جشنواره یادشده مربوط به داوری‌هایی است که در استان‌ها انجام و بر همین اساس تیم داوری متشکل از ١۵ دانش‌آموز دختر و پسر ٩ تا ١۵ سال توسط آموزش و پرورش استان انتخاب می‌شوند و دوره کارگاهی دو روزه را در انجمن سینمای جوانان می گذرانند.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: نتیجه داوری دانش آموزان منتخب به مرکز اصلی جشنواره در اصفهان ارسال خواهد شد که در نهایت با جمع‌بندی داوری‌های سراسر استان‌ها، به فیلم‌های برگزیده جایزه اهدا می‌شود.
فیلم‌های منتخب سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان، از ٣١ مرداد تا ۴ شهریور امسال همزمان با سراسر کشور در سینما میرزا کوچک رشت اکران می شوند.