مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

اکران ۱۰ فیلم جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان در یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: همزمان با برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان، فیلم های منتخب این جشنواره از ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور ۹۸، در سالن شماره ۲ پردیس سینمایی تک یزد اکران می‌شود.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مجید جوادیان‌زاده ادامه داد: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در دو بخش ملی و بین‌المللی در اصفهان برگزار می شود و در این جشنواره، فیلم‌های داستانی و پویانمایی کوتاه و بلند به رقابت می‌پردازند. برای بهره مندی کودکان و نوجوانان استان‌ها نیز تعداد ۱۰ اثر داستانی بلند، نیمه بلند و پویانمایی بطور همزمان در استان‌ها اکران خواهد شد.

وی با بیان حضور مهمانان بین‌المللی از ۲۷ کشور و نمایش آثار آنها در جشنواره، تصریح کرد: فیلم‌های کودک و نوجوان در بخش بین‌الملل می‌تواند تأثیرگذار باشد و موجب آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ و سنت دیگر کشورها شود.

جوادیان‌زاده در ادامه اسامی فیلم‌های برنامه‌ی اکران جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان در یزد را اینگونه اعلام کرد: داستان‌های باغ جادویی آنتون کرینگز، جزیره گنج، جوانمردان، اینجا خانه من است، غرغرو وارد می‌شود، تورنادو، منطقه پرواز ممنوع، بیست و سه نفر، قطار آن شب و پویانمایی بنیامین.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان سالجاری، بخشی از داوری آثار بر عهده دانش‌آموزان کودک و نوجوان استان‌ها است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: در استان یزد ۲۰ دانش‌آموز کودک و نوجوان جهت آمادگی برای داوری آثار، دوره کارگاه آموزشی را در انجمن سینمای جوانان یزد گذرانده‌اند.

جوادیان‌زاده ابراز کرد: پس از اخذ نتایج از داوران کودک و نوجوان ۹ تا ۱۵ ساله یزدی، دو فیلم انتخاب و برای جمع‌بندی نهایی و مشخص کردن فیلم‌های برگزیده، به مرکز اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان ارسال خواهد شد.

وی با عنوان اینکه در کنار اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان، برنامه‌های جنبی نیز برای این گروه سنی در نظر گرفته شده، تصریح کرد: برنامه‌هایی همچون آموزش کوتاه مدت و فشرده عکاسی و فیلمبرداری با موبایل، نمایش فیلم‌های تولیدی کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان استان یزد، نمایش فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از طریق سینما سیار برای کودکان کم‌بضاعت در حاشیه شهر با همکاری نهادهای مربوطه، برگزاری مسابقات نقاشی و نظرسنجی فیلم‌های اکران شده جهت تشویق هرچه بیشتر تماشاگران و … در کنار اکران فیلم‌های جشنواره، برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه گفت: در دومین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان یزد، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان یزد عهده‌دار برنامه‌های جنبی جشنواره خواهد بود. برگزاری جشنواره نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با همکاری انجمن سینمای جوان یزد انجام خواهد شد. در این بین از همکاری‌های اداره کل آموزش و پرورش استان، شهرداری یزد و همچنین مرکز صدا و سیمای استان نیز بهره خواهیم برد.

گفتنی است؛ سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ٢٨ مرداد تا ۴ شهریور ٩٨ به دبیرى علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان برگزار می شود و اکران همزمان آن، از ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور ۹۸ در شهر یزد خواهد بود.