سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور افتتاح شد/ اعلام گروه بندى چهره‌های سرشناس سینمای کودک

سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور با گروه‌بندی حاضران برای آموزش زیر نظر اساتید این حوزه صبح امروز شنبه ٢۶ مرداد کار خود را آغاز کرد.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان، مراسم افتتاحیه سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور صبح امروز شنبه ٢۶ مرداد در سالن سوره حوزه هنری اصفهان برگزار شد.
علیرضا تابش دبیر جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، حبیب ایل‌بیگی مشاور عالی دبیر و مدیر سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور، ایرج طهماسب، مرضیه برومند، کامبوزیا پرتوی، پوران درخشنده، ابوالفضل جلیلی، علی اکبر قاضی‌نظام، عبدالله علیمراد، وحید نیکخواه آزاد، فریده روشن رییس رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، حسین شیخ الاسلامى مدیر بخش وب سری، سعید پوراسماعیلی عضو شورای سیاست گذاری المپیاد، مهدی احمدی فر رییس حوزه هنری اصفهان، محسن دلیلی مدیر روابط عمومی جشنواره، کیوان عسگری پور قائم مقام دبیر اجرایی جشنواره در اصفهان، هامون شیرازی رییس سینمای رسانه‌ها و هنرمندان در اصفهان و نوجوانان حاضر در المپیاد از جمله حاضران در این مراسم بودند.


در ابتدای علیرضا تابش، دبیر جشنواره با حضور روی صحنه درباره سومین دوره المپیاد خطاب به نوجوانان حاضر در مراسم گفت: «قدر حضور اساتید خود را که افتخار دادند در این جمع حضور دارند را بدانید، ما سه دوره پیش که المپیاد را کنار جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان برگزار کردیم هدفمان این بود که فرصتی برای کشف استعدادهای نوجوان در عرصه فیلمسازی باشد، امسال خوشبختانه بخش ایده هم اضافه شد که بسیار اتفاق خوبی است.»
وى ادامه داد: «حضور چهره‌های سرشناس سینمای کودک این فرصت را به شما می‌دهد که در اردوی چهار، پنج روزه از این عزیزان بیاموزید و برای ایده‌ها، آرزوها و خیال‌های بلندنظرانه خود برنامه‌ریزی کنید. امیدوارم در المپیاد سوم به شما خوش بگذرد، از آقای ایل‌بیگی، شورای سیاست گذاری المپیاد، شهرداری اصفهان، کانون پرورش فکری نوجوانان، دوستانم در انجمن سینمای جوان و بنیاد سینمایی فارابی قدردانی می‌کنم که این برنامه به همت این دوستان برگزار می‌شود.»


در ادامه مراسم نوبت به معرفی نوجوانان حاضر در المپیاد رسید و سپس حاضران المپیاد در هشت گروه‌ برای آموزش زیر نظر اساتید ارشد شامل ایرج طهماسب، عبدالله علیمراد، پوران درخشنده، ابوالفضل جلیلی، کامبوزیا پرتوی، مرضیه برومند، علی اکبر قاضی‌نظام و وحید نیکخواه آزاد به همراه مربیان تقسیم‌بندی شدند.
همچنین عبدالله علیمراد، از پیشکسوتان حوزه انیمیشن درباره آموزش به نوجوانان گفت: «هدف از تدریس انیمیشن به کودکان و نوجوانان این نیست که انیمیشن ساز حرفه ای شوند بلکه هدف این است که هوش و استعدادشان را پرورش دهیم و اگر یک انیمیشن ساز حرفه با چنین ویژگی شوند بسیار خوب است. اگر عاشق باشند در این حوزه به درجات رفیع خواهند رسید چون انیمیشن‌سازی کار بسیار سختی است.»
مرضیه برومند هم در سخنانی گفت: «سال‌ها مربیانم به من توصیه کردند که کتاب بخوان، هر انسانی که در حرفه‌های مختلف فعالیت دارد اگر کتاب خوان باشد بسیار موفق‌تر خواهد بود. اینکه شما در آینده انسانی هایی با اخلاق باشید بسیار مهم تر از این است که فیلمسازان بزرگی شوید.»
در پایان این مراسم کیک سومین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان توسط اساتید ارشد و حاضران این دوره بریده شد.
سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان از امروز ٢۶ مرداد تا ٣٠ مرداد در شهر اصفهان برگزار می‌شود.