نمایش ۱۰ فیلم برگزیده جشنواره‌ فیلم‌های کودک و نوجوان در «قاین»

۱۰ فیلم برگزیده سی و دومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان از ۳۱ مرداد تا چهارم شهریور ٩٨ در سینما پارک قاین اکران عمومی می‌شود.

به گزارش ستاد خبری سی و دومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان؛ ناصر نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اعلام این خبر بیان داشت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده ۱۰ فیلم از آثار این جشنواره از سی‌ و یکم مرداد تا چهارم شهریور در دو نوبت در سینما پارک قائن اکران می‌شود.

وی افزود: معرفی آثار برتر سینمای کودک و نوجوان در عرصه ملی و بین‌المللی، زمینه‌سازی برای تبادل اندیشه و تعامل دست‌اندرکاران سینمای کودک و نوجوان، صاحب‌نظران و همه ارکان زنجیره تولید، عرضه و ترویج صنایع فرهنگی و تلاش برای ارتقای کیفی و گسترش ضریب نفوذ سینمای کودک و نوجوان از طریق شناسایی ظرفیت‌ها و بازیابی سرمایه‌های انسانی و فرهنگی از اهداف برگزاری این دوره از جشنواره است.

نبی زاده یادآور شد: داستان های باغ جادویی آنتون کرینگز، جزیره گنج، جوانمردان، اینجا خانه من است، غرغرو وارد می شود، تورنادو، منطقه پرواز ممنوع، بیست و سه نفر، قطار آن شب و پویانمایی بنیامین فیلم های قابل اکران در جشنواره یاد شده است.

وی بیان کرد: امسال در اکران همزمانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان بخشی از داوری به عهده دانش آموزان استان نهاده شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: امسال بخشی از جوایز جشنواره یادشده مربوط به داوری‌هایی است که در استان‌ها انجام و بر همین اساس تیم داوری متشکل از ١۵ دانش‌آموز دختر و پسر ٩ تا ١۵ سال توسط آموزش و پرورش استان انتخاب می‌شوند و دوره کارگاهی دو روزه را در انجمن سینمای جوانان می گذرانند.

وی تصریح کرد: نتیجه داوری دانش آموزان منتخب به مرکز اصلی جشنواره در اصفهان ارسال خواهد شد که در نهایت با جمع‌بندی داوری‌های سراسر استان‌ها، به فیلم‌های برگزیده جایزه اهدا می‌شود.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور ۱۳۹۸ (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» به دبیرى علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.