جشنواره فیلم‌ کودک و نوجوان اصفهان ظرفیتی برای شکوفایی استعدادها

شماری از داوران نوجوان سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در اصفهان، این رویداد فرهنگی را ظرفیتی برای شکوفایی استعدادها اعلام کردند که آینده خوب هنری را برای آنان رقم زده است.
داوران نوجوان که بیش از همه دست اندرکاران جشنواره برای فرارسیدن جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان شور و اشتیاق دارند حالا عنوان می‌کنند که علاوه بر اشتیاق برای داوری و قضاوت فیلم‌ها هدف دیگری از حضور در جشنواره دارند.
آن‌ها با حضور و داوری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان به دنبال کشف استعدادهای خود هستند و قصد دارند این استعداد و توانایی را به رخ بزرگترها و مسئولان بکشند تا در آینده بتوانند کارگردان، تهیه کننده و بازیگر اینگونه از فیلم‌ها باشند.
به گفته مسئولان برگزاری این جشنواره، در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان پس از مدت‌ها سنت تولید فیلم برای جشنواره کنار گذاشته شد و اهمیت تعداد فیلم‌های راه یافته به جشنواره جای خود را به کیفیت و استانداردهای ارائه فیلم داده است.
در این دوره از جشنواره توجه به وجوه بین‌المللی سینمای کودک که کمابیش به فراموشی سپرده شده بود دوباره زنده شد، همچنین با ایجاد کتابخانه ویدئویی، دعوت از توزیع کنندگان منطقه‌ای و بین‌المللی و تعریف خدمات جدید برای میهمانان بخش بین‌الملل تلاش شد تا صنعت تصویر در حوزه کودک و نوجوانان را در فضای بین المللی بازتعریف شود.
شعار امسال سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان “رویای کودکان سیل زده را بسازیم” است. در همین راستا به استان‌های سیل زده و کودکان این استان توجه ویژه‌ای صورت می‌گیرد تا به نوعی همدلی و همراهی جامعه سینمایی با خانواده‌های سیل زده ابراز شود.
اشتیاق داوران نوجوان جشنواره برای قضاوت فیلم‌های کودک و نوجوان
داور نوجوان سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما داوران قصد داریم با حضور در جشنواره فیلم‌هایی که برای هم سن و سال‌های خودمان تهیه شده را ببینیم و از بین آن‌ها یک فیلم را به عنوان بهترین فیلم نوجوانان انتخاب کنیم و در اختتامیه جشنواره به آن جایزه بدهیم.
زهرا موسوی بیان کرد: سال گذشته برای تماشای فیلم‌ها با مشکلاتی مواجه بودیم که به عقب افتادن فیلم و یا دوباره دیدن آن منجر می‌شد که امیدواریم در جشنواره امسال این مشکلات برطرف شده باشد.
وی از فرارسیدن سی و دومین دوره این جشنواره ابراز خرسندی کرد و گفت: این خوشحالی قابل وصف نیست.
عسل بهادر یکی دیگر از داوران نوجوان جشنواره گفت: این جشنواره به پیشرفت کودکان و نوجوانان در تمامی زمینه‌ها کمک می‌کند و بزرگترها می‌توانند در این راه به پیدا کردن استعداد نوجوانان کمک کنند.
وی ادامه داد: برخی از بی برنامگی‌ها را سال گذشته در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان شاهد بودیم اما به صورت کلی جشنواره خوبی داشتیم و امیدوارم امسال مانند سال گذشته بدرخشیم.
این داور نوجوان جشنواره تصریح کرد: برای تماشا و داوری فیلم‌ها و ملاقات با بازیگران و کارگردان‌های متفاوت اشتیاق داریم. همچنین برای اتمام این روزهای پایانی و فراسیدن جشنواره شور و هیجان داشته و اطمینان داریم جشنواره خوبی را پشت سر خواهیم گذاشت.
یکی دیگر از داوران نوجوان جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان با بیان اینکه معتقدم هر فیلمی حرفی برای گفتن و پیامی دارد، گفت: آمدم تا به عنوان داور جشنواره پیام‌‎های بیشتری از فیلم‌ها برداشت کنم و بتوانم فیلم‌ها را قضاوت کرده و نظراتم را با دیگران به اشتراک بگذارم.
آریانا قربانی فراز خاطرنشان کرد: درخواستم از مسئولان سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان این است که فیلم‌های خوبی اکران شود و تاخیر و دیرآمدگی هم در کار نباشد تا ما بتوانیم به خوبی داوری فیلم‌ها را انجام دهیم.
وی اضافه کرد: ما داوران برای رسیدن روز جشنواره لحظه شماری می‌کنیم تا فیلم‌های زیاد و متنوع ببینیم و از دیدن آنها لذت ببریم.
۲۱۷ عنوان فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد
وی ادامه داد: المپیاد بیشتر به دنبال این است که برگزیدگان رها نشوند، همچنین بخشی از زمینه‌هایی که در استان‌ها حمایت می‌شوند می‌توانند کمک کنند تا این نوجوانان جذب شوند.
تابش افزود: مجموعه آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره در بخش ملی ۲۱۷ عنوان فیلم است که از این تعداد فیلم سینمایی ۱۲ عنوان، فیلم کوتاه داستانی ۱۰۵ عنوان، فیلم بلند داستانی ۱۶ عنوان، فیلم پویانمایی کوتاه ۶۶ عنوان، فیلم پویانمایی سینمایی ۶ عنوان، وب سری ۳۹ عنوان ثبت نام کردند که پس از بازبینی آثار، ۳۶ عنوان فیلم توسط هیات انتخاب ایران برگزیده شدند که شامل هفت فیلم سینمایی، ۱۰ فیلم کوتاه داستانی، هفت فیلم بلند داستانی و ۱۲ فیلم پویانمایی کوتاه می‌شوند.
وی ادامه داد : مجموعه آثار وب سری راه یافته به جشنواره ۳۹ عنوان است، همچنین ۱۱ سینما در شهر اصفهان فیلم‌های راه یافته به جشنواره را در سه نوبت اکران خواهند کرد ضمن اینکه منتخبی از فیلم‌های جشنواره در تمامی مراکز استان‌ها و همینطور ۲ منطقه آزاد به نمایش در می‌آیند.
دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اظهار داشت: در جشنواره امسال از سه تن از بزرگان حوزه سینمای کودک و نوجوان تجلیل می‌ کند از جمله این افراد مهین جواهریان فیلمساز با سابقه این حوزه، علیرضا رضاداد پیشتاز مدیریت سینمایی، مریم سعادت پیشکسوت هنرهای نمایش چهره‌ای هستند.
جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان زمینه هنرنمایی در این عرصه را فراهم می‌کند
شهردار اصفهان گفت: جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوانان پلی به دنیای کودکان و نوجوانان است، از این رو باید توجه و گفت‌وگو با این نسل جدی گرفته شود.
قدرت الله نوروزی با بیان اینکه باید پیام‌های صحیح را به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم، بیان کرد: هنر یکی از بهترین ابزارهای انتقال پیام است و جشنواره زمینه هنرنمایی در این عرصه را فراهم می‌کند.
به گزارش ایرنا، سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان از ۲۸ مردادماه تا چهار شهریور در اصفهان برگزار می ‌شود.