بوشهر در انتظار سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بوشهر از یکم تا چهارم شهریور به مدت چهار روز و به میزبانی سینما شهید آوینی بوشهر برگزار می شود.
به گزارش ستاد خبری سی و دومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، محمدحسین زندویان با اشاره به این که در این جشنواره ۱۰ فیلم ایرانی و خارجی در قالب فیلم و پویانمایی نمایش داده خواهد شد افزود: دیدن فیلم های این جشنواره برای عموم آزاد است و خانواده ها نیز می توانند به همراه کودکان و نوجوانان خود به تماشای این فیلم ها بنشینند.
وی فیلم های داستان های باغ جادویی آنتون کرینگز، غرغرو وارد می شود، بنیامین، جزیره گنج، قطار آن شب، جوانمردان، بیست و سه نفر، اینجا خانه امن است، منطقه پرواز ممنوع و تورنا۲ را از ۱۰ فیلم این جشنواره نام برد و افزود: فیلم های داستان های باغ جادویی آنتون کرینگز، غرغرو وارد می شود جز فیلم های خارجی جشنواره می باشند که به صورت دوبله فارسی به نمایش در خواهد آمد و همچنین فیلم های بنیامین و جوانمردان به طریق پویانمایی ساخته شده اند.
زندویان ضمن تشکر از دستگاه‌های فرهنگی و هنری جهت همکاری با دبیرخانه این جشنواره از حضور موسسه حامی هنر نارنجی و آموزشگاه آزاد سینمایی هفت به عنوان حامیان بخش خصوصی جهت همکاری با این جشنواره خبرداد.
وی در ادامه از داوری این جشنواره توسط دانش آموزان خبر داد و گفت: داوری این جشنواره توسط یک تیم ۱۵ نفره از دانش آموزان در رده سنی بین ۹ تا ۱۵ سال به عنوان اعضای داوری پروانه های فیروزه ای که زیر نظر مربیان مجرب سینما آموزش های لازم دیده اند انجام می شود که این امر برای نهادینه کردن فرهنگ و هنر در میان نوجوانان نقش بسزایی دارد.
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به ضرورت اکران این جشنواره برای جامعه هدف که کودکان و نوجوانان و دانش آموزان هستند گفت: در برگزاری این جشنواره تلاش شده است که جامعه هدف مورد توجه قرار گیرد و با همکاری سازمان بهزیستی اکران برخی از فیلم ها برای کودکان تحت پوشش این سازمان بصورت رایگان برنامه ریزی شده است.
لازم به ذکر است بلیت های این جشنواره به صورت آنلاین از طریق سایت ‪belitbox.com‬ به فروش می رسد.