آمادگى یزدی ها براى استقبال از سی و دومین‌ جشنواره فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان

معاون هنری، سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، فرصتی مناسب برای آشنایی قشر کودک و نوجوان با هنر سینما است.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، محمود دهقان‌هراتی اظهار داشت: سینما مانند هنرهای دیگر، نیازمند مخاطب آشنا با مبانی آن هنر است. این اتفاق باید از دوران کودکی و در قالب رویدادهایی مانند جشنواره‌ها صورت پذیرد.

وی ادامه داد: آنچه که در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اهمیت خاص دارد، ارتباط کودکان با سینما به عنوان یک رویداد مهم اجتماعی معاصر است که هدف‌های گوناگونی را دنبال می‌کنند. هرچند تماشای درست فیلم مهمترین دلیل سینما رفتن است، اما جنبه‌های دیگر مانند با هم فیلم دیدن، با انتخاب صحیح به سالن سینما رفتن، مطالعه موثر در مورد فیلم و … مواردی است که اهمیت سینما رفتن را دوچندان می‌کند.

دهقان‌هراتی تصریح کرد: در دومین دوره اکران همزمان فیلم‌های جشنواره کودکان و نوجوانان در یزد تلاش شده ‌است با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد، کانون مساجد و ارگان‌های مرتبط دیگر، فضای جشنواره و محیط سینما برای کودکان به یک فضای آموزنده و مؤثر اجتماعی تبدیل و بازتعریف شود.

معاون هنری، سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان فرصت هدفمند و آگاهانه‌ای است، جهت ارتباط موثر سینما با قشر کودک و نوجوان به عنوان مخاطب فراگیر.

وی افزود: استان یزد و مردم کویری این استان همواره با گزینش کیفیت همراه با کمیت کاربردی ساختار تمدنی و انسان‌مدار را در این خطه پایه‌گذاری کرده‌اند که می‌طلبد این شیوه فرهنگی و هنری در بطن رویدادهای هنری و سینمایی به ویژه برای کودکان دیده شود تا همچنان در حوزه سواد هنری مانند گذشته سرآمد باشند.

معاون هنری، سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در پایان ابراز کرد: امید است با استقبال مردم خوب یزد از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، انگیزه‌ی برگزارکنندگان برای استمرار این رویدادها، دو چندان گردد.