در گفت‌وگوی میزان با مدیران جشنواره کودک مطرح شد؛

تابش: برای نخستین بار نظرسنجی مردمی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان به صورت حرفه‌ای اتفاق می‌افتد/ایل‌بیگی: استقبال از کارگاه‌های آموزشی و المپیادهای سینمایی در این دوره

سی و دومین دوره از جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان با تغییرات فراوانی روبرو بوده است، یکی از مهمترین تغییرات موجود در این دوره را بدون شک باید به افزایش قابل توجه بخش‌های جنبی این رویداد سینمایی نسبت داد.
شهر اصفهان طی سال‌های گذشته به نوعی به قطب سینمای کودک و نوجوان تبدیل شده و نشان داده که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند پایگاهی همیشگی برای این سینما محسوب شود، از طرفی استقبال مردمی نیز در این کلان شهر از جشنواره فیلم کودک و نوجوان خوب بوده و هر سال شاهد افزایش استقبال مردمی نیز بوده است.
دوره جدید جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان با تغییرات فراوانی روبرو بوده است، یکی از مهمترین تغییرات موجود در سی و دومین دوره جشنواره را بدون شک باید به افزایش قابل توجه بخش‌های جنبی این رویداد سینمایی نسبت داد.
به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، با علیرضا تابش دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان و همچنین حبیب ایل بیگی مدیر بخش المپیاد و مشاور دبیر به گفت‌گو نشسته و چند و چون برگزاری این دوره از جشنواره فیلم کودک و همچنین افزایش بخش‌های جنبی آن را جویا شده است.
* برای نخستین بار نظرسنجی مردمی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان به صورت حرفه‌ای اتفاق می‌افتد
علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون برگزاری سراسری این دوره از جشنواره گفت: سینمای کودک همواره نیازمند فضای نشاط‌آور برای کودکان و خانواده‌های آنان است، این اتفاق باعث شده ما نه تنها شهر اصفهان را به عنوان مرکز و محور اصلی جشنواره در نظر گرفتیم بلکه ۳۳ شهر کشور نیز همزمان گزیده آثار حاضر در این جشنواره را به نمایش می‌آورند.
وی با اشاره به فعالیت سینماهای سیار در سراسر کشور افزود: امسال به همت انجمن سینمای جوان در ۱۴۳ نقطه کشور سینمای سیار دائر شده و در نقاط سیل زده و محروم کشور آثار سینمایی کودک به نمایش در آمده است، غرض ما این است که در نقاط مختلف کشور شادابی و نشاط جشنواره فیلم کودک و نوجوان را بسط و گسترش دهیم.
دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان در همین راستا ادامه داد: ما قصد داریم در شهر اصفهان فضا و بستری برای گفت‌وگو و دانش افزایی بوجود آوریم، امیدواریم با ایجاد این فضا مردم بتوانند از تمامی تدارکات دیده شده در فضایی مبتنی بر گفت‌وگو استفاده کنند.
وی درباره بخش‌های جنبی جشنواره فیلم کودک خاطرنشان کرد: بخش‌های جنبی جشنواره کودک و نوجوان از این رو برای ما مهم بوده که می‌خواهیم به ابعاد مختلف سینمای کودک و نوجوان توجه بیشتری کنیم، این را هم باید در پایان اضافه کنم که امسال برای نخستین بار به طور حرفه‌ای در سینماهای شهر اصفهان نظرسنجی صورت خواهد گرفت. سوالات این نظرسنجی ها علمی و حول محور سینمای کودک بوده و علاقمندی و ذائقه نسل جدید نسبت به آثار سینمای کودک را در نظر گرفته است.

* استقبال بسیار از کارگاه‌های آموزشی و المپیادهای سینمایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان
حبیب ایل بیگی مدیر بخش المپیاد و مشاور دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون برگزاری این دوره از جشنواره گفت: این دوره از جشنواره نگاه تازه‌ای به فیلم‌ها در بخش اکران و عرضه داشته و تلاش شده تا آثاری که شانس خوبی برای اکران دارند به جشنواره دعوت شوند، در کنار این اقدام نهادهای پخش و عرضه سینما نیز به جشنواره دعوت شده اند تا به صورت مستقیم بتوانند آثار را برای اکران انتخاب کرده و به بازگشت سرمایه در سینمای کودک و نوجوان کمک کنند.
وی در همین راستا ادامه داد: در دوره های گذشته بسیاری از پخش کنندگان از تولیدات سینمای کودک بی خبر بودند اما در حال حاضر خوشبختانه چهار فیلم از هفت فیلم بخش مسابقه از همین حالا مقدمات اکرانشان فراهم شده و پخش کننده دارند.
مدیر بخش المپیاد و مشاور دبیر جشنواره کودک درباره بخش‌های جنبی افزوده شده به این دوره از جشنواره اضافه کرد: بخش اصلی و مهم جشنواره فیلم‌های بخش مسابقه است، از نظر من خاطره انگیزترین دوره های یک جشنواره زمانی بوده که در آن فیلم های خوب اکران شده است، تلاش ما هم در این دوره از جشنواره اکران آثار با کیفیت بوده است.
وی در همین راستا ادامه داد: بخش های جنبی جشنواره فرصتی برای انتقال تجربه از اساتید و فیلمسازان با تجربه به جوانان است، امسال در بخش بین الملل و داخلی ورکشاپ‌های بسیار خوبی در بخش عرضه و پخش اقتصادی سینما در نظر گرفته شده که در نوع خود نگاهی تازه به سینمای کودک است.
ایل بیگی بخش‌های جنبی جشنواره فیلم کودک را مهم خواند و خاطرنشان کرد: شاید تمام افرادی که به جشنواره فیلم کودک می آیند نتوانند به تماشای آثار بنشینند، پس ما باید محیطی را فراهم آوریم که آن افراد نیز از جشنواره بهره‌مند شوند، خوشبختانه تاکنون استقبال بسیار خوبی از بخش‌های جنبی همچون کارگاه‌های آموزشی و المپیادهای سینمایی به عمل آمده است.