در نشست «سواد رسانه‌‌ای و اخلاق در هنر» در سومين المپياد فيلمسازى:

هوش معنوى افراد در گرو هوش اخلاقى آنهاست

یک استاد سواد رسانه‌‌ای گفت: هوش معنوی افراد در گرو هوش اخلاقی آنهاست تا افراد بدانند از هدف، خودآگاهی و در عین حال از انعطاف پذیری برخوردار هستند.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان صبح امروز (دوشنبه) مریم داورنیا استاد سواد رسانه ای در المپیاد سینمایی اظهار کرد: در دهه زندگی می کنیم که اتحادیه اروپا آن را دهه سواد رسانه‌ای نامیده است.

وی ادامه داد: در بیست سال گذشته رسانه ها عضو دنیای انسان‌ها بودند، اما ما انسان‌ها امروزه عضو دنیای رسانه ها هستیم و رسانه میزبان است و در حال تغییر و توسعه که بدین ترتیب دنیایی را رصد کرده و پوشش می دهد.

این استاد سواد رسانه ای هوش را به ۸ دسته تقسیم و تصریح کرد: هوش کلامی، هوش منطقی، هوش بدنی حرکتی، هوش فضایی، هوش طبیعت گرایانه، هوش موسیقیایی، هوش بین فردی و هوش درون فردی از جمله هوش‌هایی هستند که ممکن است در هر فردی وجود نهادینه شده باشد و هر فرد هوش مجزایی برای خود دارا است.

داورنیا انسان‌ها را شهروندان دنیای ارتباطات خواند و گفت: در حال حاضر در دنیای اطراف خود با بحران هوش درون فردی مواجه هستیم که ضعف در معنویت و اخلاق سبب شده دنیایی سرشار از ضعف داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر انسانی فاقد یکی از عنصرهای اخلاقی باشد بیمار به حساب می آید و در عصر جدید انسان های بیمار در اطراف هر یک از انسان ها به تعدد یافت می شوند.

این استاد سواد رسانه ای با معرفی هوش اخلاقی عنوان کرد: توانایی تشخیص درست از نادرست هوش اخلاقی نام دارد و هوش معنوی افراد در گرو هوش اخلاقی آنهاست تا افراد بدانند از هدف، خودآگاهی و در عین حال از انعطاف پذیری برخوردار هستند.

داورنیا با بیان اینکه اگر هر انسان بتواند به چرایی و چگونگی سوالات درون خود جواب دهد زندگی قابل قبولی خواهد داشت تصریح کرد: هوش معنوی مفاهیم زیادی از جمله خودشناسی، خدآگاهی، خویشتن داری، عزم و اراده، پرهیز از قضاوت و……را در خود جای داده است که افراد با تقویت هرکدام از این مفاهیم زندگی بهتری را خواهند داشت.