پرواز پروانه های فیروزه ای در استان مرکزی

حجت الاسلام والمسلمین «عباس دانشی» از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با عنوان «پروانه های فیروزه ای» در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور خبرداد.

به گزارش ستاد خبری سی و دومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با تشریح برنامه های این اداره کل در این خصوص گفت: جلسه شورای مدیریتی و اجرایی جشنواره با حضور نهاد ها و سازمان های همکار (آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری و کودکان استان و دفتر انجمن سینما جوان اراک) برگزار شد و تقسیم کار بر اساس جایگاه و وظایف هر سازمان جهت هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره انجام شده است.

وی با اشاره به ارسال فراخوان انتخاب داوران جشنواره گفت: در جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان سالجاری، بخشی از داوری آثار بر عهده دانش‌آموزان کودک و نوجوان استان‌ها است.

حجت الاسلام دانشی ادامه داد: تعداد ۵۳ نفر متقاضی داوری جشنواره بودند که ضمن مصاحبه با حضور کارشناسان مجرب از اساتید دانشگاه، ۲۰ نفر از آنها (۱۵ نفر اصلی ۵ نفر ذخیره) جهت داوری جشنواره انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: دوره آموزشی داوران جشنواره با حضور دکتر شاه حسینی استاد دانشگاه و فعال در حوزه فیلم و سینما روز دوشنبه در اراک برگزار می شود.

رئیس جشنواره فیلم کودک و نوجوان استان مرکزی ادامه داد: تبلیغات محیطی، تهیه بلیط و جدول اکران این جشنواره آماده شده و همه شرایط برای برگزاری و استفاده همشهریان و هم استانی های عزیز از فیلم های این جشنواره مهیا است.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۰ فیلم از کارگردانان داخلی و خارجی در حوزه کودک و نوجوان از ۳۱ مرداد تا چهارم شهریور در این جشنواره اکران می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: فیلم‌های کودک و نوجوان در بخش بین‌الملل می‌تواند تأثیرگذار باشد و موجب آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ و سنت دیگر کشورها شود.