در نخستین روز جشنواره کودک چه فیلم‌هایی را تماشا می‌کنید؟/ از «ساز دهنی» تا «تورنا ۲»

نخستین روز از جشنواره سی و دوم با نمایش فیلم های متنوع و شاخص در سینماها سپری می شود که از آن جمله می توان به «ساز دهنی» اثر امیر نادری اشاره کرد.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، با افتتاح جشنواره سی و دوم برنامه نمایش فیلم‌ها در سینماها نیز از امروز سه شنبه ۲۹ مرداد آغاز می شود.
پردیس سینمایی ساحل (سالن نصف جهان و زنده رود)، پردیس سینمایی چهار باغ (سالن نقش جهان، سالن چهل ستون، سالن چهار سوق)، سینما بهمن، اصفهان سیتی سنتر (سالن ۱، سالن ۲، سالن ۴) و پردیس هنر؛ سینماهای جشنواره امسال هستند که میزبان علاقه‌مندان برای تماشای فیلم‌ها هستند.
در ادامه برنامه اکران سینماها را در نخستین روز جشنواره می‌خوانید.
پردیس سینمایی ساحل
امروز در سالن نصف جهان پردیس سینمایی ساحل، اکران فیلم‌‌ها از ساعت ۱۶ با نمایش فیلم کوتاه «غبار» به کارگردانی داثه ریدوز آغاز می‌شود. همچنین در این سانس فیلم بلند «اوتزی و معمای زمان» به کارگردانی گابریل بی نوتا به نمایش در می‌آید، این دو فیلم از دوبله همزمان بهره‌مند هستند.
در سانس بعدی سینما که ساعت ۱۸:۱۵ آغاز می‌شود، فیلم بلند «جادوگر کوچک» به کارگردانی مایکل شارر برای مخاطبان به نمایش در می‌آید.
در نهایت سانس پایانی سینما ساحل که ساعت ۲۰:۴۵ آغاز می‌شود به نمایش سه فیلم اختصاص دارد، در ابتدا به ترتیب دو فیلم کوتاه «داستان آینده» ساخته میثم ملکی پور و «زنگ آخر» به کارگردانی حیدرعلی رحمانی قهدریجانی به نمایش در می‌آیند.
پویانمایی «بنیامین» ساخته محسن عنایتی نوش آبادی آخرین اثری است که امروز در این سینما روی پرده می‌رود.
در سالن زنده رود این پردیس سینمایی، نمایش فیلم‌ها از ساعت ۱۶:۱۵ با فیلم کوتاه «مسیرهای گرگ» ساخته ویتک دوکال و نوئمی والنتینی و فیلم بلند «داستان های باغ جادویی آنتون کرینگز» اثر آنتون کرینگز و آرنود بورون (با دوبله فارسی) آغاز می شود.
در ادامه روز هم آثار مجموعه «وب سری» و فیلم بلند «فرزند مین» ساخته مژگان بیات در سانس ۱۸:۳۰ روی پرده می‌رود.
آخرین سانس سالن زنده رود که به نمایش فیلم کوتاه «میوه های ابرها» ساخته کاترینا کارهانکوورا (بی کلام) و فیلم بلند «گوسفند و گرگ ها۲» به کارگردانی ولادیمیر نیکلایو با دوبله فارسی اختصاص دارد، در ساعت ۲۰:۴۵ آغاز می‌شود.
پردیس سینمایی چهار باغ
در سالن نقش جهان این پردیس سینمایی نمایش فیلم ها از ساعت ۱۰ صبح با فیلم بلند «قطار آن شب» ساخته حمیدرضا قطبی آغاز می شود. سپس در سانس ۱۶:۳۰ فیلم بلند «غرغرو وارد می شود» ساخته آندرس کونوریه با دوبله فارسی روی پرده می رود.
در ادامه روز راس ساعت ۱۸:۳۰ آثار مجموعه «وب سری» و فیلم بلند «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داسارگر نمایش داده می‌شوند.
سانس پایانی سالن نقش جهان، ساعت ۲۰:۴۵ با نمایش فیلم کوتاه بدون کلام «بادبادک» به کارگردانی مارتین اسماتانا آغاز می شود، در این سانس همچنین فیلم کوتاه «دو ایز تاک» ساخته گالن فوت و فیلم بلند «جیکوب، می می و سگ‌های سخنگو» به کارگردانی ادموندز یانسونز با دوبله همزمان روی پرده می‌رود.
سالن چهل ستون این پردیس سینمایی هم در ساعت ۱۶ با نمایش آثار مجموعه «وب سری» و فیلم بلند «تورنادو ۲» ساخته سیدجواد هاشمی میزبان علاقه‌مندان است.
راس ساعت ۱۸ هم فیلم بلند و خاطره انگیز «ساز دهنی» ساخته امیر نادری روی پرده می‌رود.
سانس پایانی این سالن سینما ساعت ۲۰ به فیلم بلند «جزیره گنج» به کارگردانی حمیدرضا لوافی اختصاص دارد.
سالن چهار سوق پردیس سینمایی چهار باغ فیلم «غرغرو وارد می شود» ساخته آندرس کونوریه را ساعت ۱۷ نمایش می دهد و ساعت ۱۹ هم به ترتیب فیلم کوتاه «سرخابی» ساخته مرتضی آسمانی و فیلم بلند «بازیوو» اثر امیرحسین قهرایی روی پرده می رود.
سینما بهمن
سینما بهمن نمایش فیلم ها را امروز با «هشتگ، دوچرخه باز» ساخته مصطفی نظری زاده از ساعت ۱۶:۳۰ آغاز می کند و سپس دو ساعت بعد و راس ۱۸:۳۰ فیلم «غرغرو وارد می شود» به کارگردانی آندرس کونوریه با دوبله فارسی روی پرده می رود.
ساعت ۲۰:۳۰ آخرین سانس سینما بهمن است که به نمایش فیلم کوتاه «صفر کلوین» ساخته سبحان واقعی و علی فیضی‌پور و فیلم بلند «اقیانوس پشت پنجره» اثر بابک نبی‌زاده اختصاص دارد.
اصفهان سیتی سنتر
سه شنبه ۲۹ مرداد در سالن شماره یک اصفهان سیتی سنتر راس ساعت ۱۷ پویانمایی کوتاه «پیاده روی شبانه» ساخته لیزت یوپیت با دوبله همزمان روی پرده می رود، همچنین فیلم «خرس معرکه» به کارگردانی وانگ شی با دوبله همزمان به نمایش در می آید.
ساعت ۱۹ هم فیلم کوتاه بدون کلام «عشق سینما» ساخته عسکر نوراکون و «گنج یرماک» اثر اولگ دنیسو با دوبله همزمان روی پرده می رود.
سانس پایانی این سالن راس ساعت ۲۱ آغاز می شود و فیلم «هایدی» ساخته آلن گسپونر با دوبله فارسی برای علاقه مندان نمایش داده خواهد شد.
سالن شماره دو این سینما، نمایش فیلم ها را از ساعت ۱۶:۳۰ با «غرغرو وارد می شود» به کارگردانی آندرس کونوریه آغاز می کند و سپس ساعت ۱۸:۳۰ فیلم «اینجا خانه من است» ساخته خیراله تقیانی پور به نمایش درخواهد آمد.
و ساعت ۲۰:۳۰ ابتدا آثار مجموعه «وب سری» و سپس فیلم بلند «قطار آن شب» ساخته حمیدرضا قطبی نمایش داده می‌شود.
سالن چهار اصفهان سیتی سنتر هم امروز را با نمایش آثار منتخب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز می کند. سپس فیلم های کودکان برای کودکان (سیفژ) ساعت ۱۹:۳۰ روی پرده می‌رود.