اجازه دهید نوجوانان فیلمساز ایده هایشان را نشان دهند

میرولیوب وکویچ گفت: باید به فیلمسازان کودک و نوجوان اجازه دهیم ایده هایشان را مطرح کنند و آنها را محدود نکنیم.

کیارش کامیابی- در نخستین روز از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان پنل تخصصی ” تولید مشترک صربستان” با حضور میرولیوب وکویچ سینماگر صربستانی در کتابخانه مرکزی استان اصفهان برگزار شد.

میرولیوب وکویچ ، فیلمساز صربستانی با بیان اینکه در مرکز فیلمسازی صربستان شاغل است، اظهار کرد: برای شروع همکاری سینمایی میان دو کشور ایران و صربستان نیاز است تا طرفین ریشه ها و پایه های سینمای یکدیگر را بشناسند و در همین خصوص صربستان بسیار علاقه مند به همکاری سینمایی با ایران است.

وی ادامه داد: مراکزی از سوی صربستان در شهر های تهران، تبریز و شیراز تاسیس خواهند شد که همکاری های سینمایی دو کشور از این طریق برنامه ریزی می‌شود.

این فیلمساز صربستانی گفت: سه مدل برای همکاری مشترک در زمینه سینما وجود دارد، مدل ارگانیک، مدلی است که در آن نکته‌ای وجود دارد که یک تهیه کننده را برای تولید کشور دیگر ترغیب می‌کند که در این مدل موضوع مشترک در قالب داستان بین دو کشور وجود دارد.

میرولیوب وکویچ ادامه داد: مدل دوم تجهیزات و نیرو های انسانی و مدل سوم رقابت بین فیلمسازان است اما جذاب بودن موضوع مهم ترین رکن هر نمایش و فیلم به شمار می رود.

وکویچ گفت: با  در نظر گرفتن این سه مدل باید به فیلمسازان کودک و نوجوان اجازه دهیم ایده هایشان را مطرح کنند و آنها را محدود نکنیم.