علیرضا تابش: فیلم‌سازان و مدیران فرهنگی نگاه خود را به‌روز کنند

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان گفت: نگاه و رویکرد ما بر این مبنا است که فیلم‌های تولید شده در اکران موفق باشند، بنابراین به تقویت پیوست فرهنگی، نوآوری و خلاقیت و نگاه به کسب و کار و فعالیت‌های ارزشمند در سینمای کودک نیاز داریم.
علیرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره برنامه‌ها و رویکرد اصلی سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان اظهار داشت: تلاش برگزارکنندگان این دوره از جشنواره نگاه آسیب‌شناسانه به برگزاری ادوار گذشته جشنواره فیلم‌ کودک و نوجوان بوده است تا قوت‌ها را برطرف کرده و از ضعف‌ها بکاهیم.
وی تصریح کرد: ظرف مدت کوتاه نمی‌توان ضعف‌ها را برطرف کرد و نقاط قوت را افزایش داد، اما تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه‌بهتر جشنواره سی‌و‌دوم انجام داده‌ایم. دیجیتال شدن اطلاع‌رسانی جشنواره چه در نشریه تخصصی و چه در رادیو کودک به صورت ویژه برای این دوره از جشنواره دنبال شده است.
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در این جشنواره بلیت‌ فیلم‌ها به صورت اینترنتی به فروش رسید و در باشگاه مخاطبان نیز نزدیک به ۱۰۰۰ مخاطب ثبت‌نام کرده‌اند که این روند در حال افزایش است. همچنین برای نخستین بار “وب‌سری” به فیلم‌های جشنواره اضافه شده است و به تولید محتوا در فضای دیجیتال در این دوره از جشنواره نگاه ویژه‌ای داریم.
وی ادامه داد: فیلم‌سازان و مدیران فرهنگی کشور از نسل آنالوگ هستند اما مصرف‌کنندگان تولیدات فرهنگی در گروه سنی کودک و نوجوان، فرزندان عصر دیجیتال و پسا دیجیتال هستند، هر چه نگاه به‌روزتری داشته باشیم و در عمل این نگاه را در معرض نمایش بگذاریم جشنواره مورد قبول مخاطب واقع می‌شود.
تابش عنوان کرد: برای نخستین بار در این جشنواره در ظرف ۲ ماه نسبت به تأسیس کتابخانه ویدیویی جشنواره اقدام کردیم و بیش از ۲۰۰ فیلم سینمای کودک و نوجوان در ۱۰ سال گذشته با زیرنویس گرد‌آوری شده و از پخش‌کنندگان، خریداران منطقه‌ای و کشورهای همسایه برای پخش این فیلم‌ها با محتوای ایرانی در رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی این کشورها دعوت به عمل آوردیم.
وی بیان کرد: همچنین در این جشنواره ۳ جایزه ویژه پیوست فرهنگی، نوآوری و جایزه ویژه کسب‌و‌کار از سوی دبیر جشنواره اختصاص یافته است و نگاه و رویکرد ما بر این مبنا است که فیلم‌های تولید شده در اکران موفق باشند، بنابراین به تقویت پیوست فرهنگی، نوآوری و خلاقیت، نگاه به کسب و کار و فعالیت‌های ارزشمند در سینمای کودک نیاز داریم.
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان در ادامه گفت: تلاشمان بر این بوده که اگر فیلمی حائز ویژگی‌های ذکر شده بود جوایز به این فیلم‌ها اختصاص پیدا کند.