رنگ‌ها از جشنواره می‌گویند

این روزها نصف جهان را رنگ‌ها فراگرفته‌اند، هر طرف را نگاه کنی پر است از پرچم‌های رنگارنگ، شاد و کودکانه، اما این رنگ‌ها بیشتر از هر جای دیگر شهر در چهارباغ عباسی رخ‌نمایی می‌کنند.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان این روزها تمام اصفهان پر است از پروانه‌های رنگی، رنگ‌هایی که از بال پروانه‌ها بر فراز اصفهان فروریخته و نصف جهان را از همیشه زیباتر کرده است.
فیلم‌های کودکان از سه‌شنبه ۲۹ مردادماه بر پرده سینماهای جشنواره جاری‌شده است و کودکان در سینماها برای دیدن فیلم‌ حاضرشده‌اند. این جشنواره را با نماد پروانه می‌شناسند. پروانه‌ای که نقش بسته بر دیواره‌های این شهر، پروانه‌ای که بر روی پرچم‌های جشنواره خودنمایی می‌کند و پروانه‌ای که در عمق چشمان کودکی جا خوش کرده که در صف طولانی بلیت سینما ایستاده است.
اما جشنواره را نمی‌توان فقط در سینما خلاصه کرد. نمایش‌ها و اجراهای خیابانی، کارناوال‌ها و گروه‌های موسیقی امروز هر یک در گوشه‌ای از چهارباغ، رنگی و طرحی تازه می‌زنند بر این گذر هزار رنگ و روح زندگی تازه‌ای می‌دمند در این گذر تاریخی عزیز دردانه اصفهان.
گویی این هفته، هفته کودکان و نوجوانان است و جهان شهر اصفهان را این دست‌های کوچک است که مدیریت می‌کند. همین فسقلی‌ها هستند که فیلم‌ها را می‌بینند، نقد می‌کنند، برای ساخت بهتر فیلم‌ها با بزرگان سینما به بحث و تبادل‌نظر می‌نشینند و چرخ بزرگ جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را به حرکت درمی‌آورند.
در ابتدای راه هنر، در آغاز روزهای جوانی‌شان ایستاده‌اند و به‌قدری پرشور کار می‌کنند که در سینماهای جشنواره جای سوزن انداختن نیست، برای خرید هر بلیت حداقل نیم ساعت پیش از آغاز فیلم باید بلیت را تهیه کرد و گاهی پیش می‌آید که بلیت‌ها ساعت‌ها زودتر از اکران فیلم تمام می‌شوند.
آواز و موسیقی کودکانه‌ در چهارباغ طنین انداخته است و همین موسیقی است که در ذهن میماند و جشنواره را برای همیشه مانا می‌کند. جشنواره همیشه برای کودکان می‌ماند، کودکانی که در زمینه ساخت فیلم یا انیمیشن فعالیت می‌کنند یا حتی فقط به دیدن فیلم و انیمیشن علاقه دارند. کودکانی که هنر هفتم در روحشان ریشه دوانده و آینده این صنعت بزرگ را در ایران می‌سازند.
جشنواره میراث کودکان می‌ماند، تا فراموش نکنیم رنگ را و گم نشویم در دنیای سفید و سیاه پر از مشغله امروزمان، تا هرسال که پروانه‌ها از راه رسیدند همراه خود رنگ بیاورند و برای چند روزی دنیایمان را رنگی کنند تا نقش‌جهان میزبان جشنواره رنگ‌ها باشد.