کمند امیر سلیمانی در گفتگو با صبا:

سینما رفتن برای بچه‌ها باید تبدیل به عادت شود

اگر این امکان را برای کودکان فراهم آوریم که حداقل ماهی یک‌بار به سینما بروند و به تماشای آثار بنشینند، سینما رفتن برای بچه‌ها عادت خواهد شد و به‌مرور این عادت تاثیرات فرهنگی خود را می‌گذارد.
کمند امیرسلیمانی؛ بازیگر سینما و تلویزیون، درباره قابلیت تاثیرگذاری فیلم‌های کودک در آموزش و تربیت کودکان گفت: اگر به‌صورت جدی در فیلم‌های کودک به مسائل آموزشی بچه‌ها پرداخته شود، می‌توانیم شاهد اثرگذاری این آثار در روند تربیت بچه‌ها باشیم. اما متاسفانه این‌ روزها بیشتر شاهد آثاری هستیم که نقش اصلی‌اش را کودکان بازی می‌کنند ولی برای بچه‌ها ساخته نشده است و کودک را مخاطب خود قرار نمی‌دهد.
این بازیگر درباره چگونگی علاقه‌مند کردن کودکان به سینما و تماشای فیلم اظهار داشت: اگر فیلم‌های باارزش و پرمحتوا به‌صورت مداوم تولید شوند و این امکان را برای کودکان فراهم آوریم که حداقل ماهی یک‌بار به سینما بروند و به تماشای آثار بنشینند، سینما رفتن برای بچه‌ها عادت خواهد شد و به‌مرور این عادت تاثیرات فرهنگی خود را می‌گذارد.
بازیگر فیلم سینمایی «پاستاریونی» درباره تفاوت ایفای نقش در فیلم‌های کودک با دیگر آثار سینمایی نیز بیان کرد: فکر می‌کنم بازیگرانی باید در فیلم‌های کودک ایفای نقش کنند که دنیای کودکانه و کودک درونی فعال داشت باشند چراکه در این آثار باید نشاط و انرژی بازیگر با بچه‌ها هم‌سطح باشد که بازی بازیگر برای کودکان دوست‌داشتنی و بانشاط جلوه کند.
او همچنین درباره اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: وقتی جشنواره‌ای به‌صورت تخصصی به بررسی آثار کودک می‌پردازد، تهیه‌کنندگان و کارگردانان تشویق می‌شوند که فیلم بسازند و آثارشان را برای این جشنواره بفرستند تا فیلم‌شان به‌صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار بگیرد و این اتفاق باعث می‌شود که تعداد فیلم‌های ساخته‌شده در حوزه کودک بیشتر شود و از آن‌جایی که در این جشنواره رقابت نیز وجود دارد پس باعث می‌شود که عوامل به کیفیت کار بیشتر دقت کنند و سطح کیفی آثار بالا برود و در این صورت فیلم‌های کودک باکیفیتی تولید خواهد شد.
امیرسلیمانی در پایان با اشاره به علاقه‌اش نسبت به حضور در آثار کودک در صورتی‌که استانداردهای لازم را دارا باشند یادآور شد‌: من با فیلم «پاستاریونی» در دوره قبلی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور داشتم، از این اثر استقبال خوبی به عمل آمد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. در حال حاضر هم «پاستاریونی» وارد شبکه نمایش خانگی شده است و مخاطبان از تماشای آن راضی هستند.

منبع: صبا